Rozdział 1

74 10 0
                                    

5 i 20


Sasori otworzył oczy i rozejrzał się. Pokój, w którym się znajdował, był zagracony drewnianymi częściami ciała i planami. Odwrócił wzrok na swoje dłonie, które kilka razy otwierał i zamykał. Żadnych lalek. Wysunął się z łóżka i przez chwilę obserwował pokój. Na jego biurku stał szklany pojemnik, a w rogu pokoju rozwieszono jego drewnianą skorupę. Nostalgia wezbrała się w jego żyłach, gdy sięgnął do wypiaskowanego policzka kukiełki. Tamto życie minęło.

Wziął z biurka porzucony zwój do przechowania i zapieczętować w nim swoją kukiełkę.

Nie miał zamiaru zagłębiać się w to po raz drugi. Opuścił granice swoich kwater i przeszedł przez bazę, identyfikując wszystkich członków. Nie ma Itachiego. Nie ma Deidary. Nie ma Hidana. Sasori zatrzymał się w pół kroku, kiedy zdał sobie sprawę, w jakiej sytuacji się znalazł.

„Jestem w przeszłości, jak mówi wiersz... Daleko w przeszłości. Ale jeśli świat jest taki, jak zmieniła się droga?" Myślał. Orochimaru zauważył go z korytarza i podniósł rękę na powitanie.

— Po co się guzdrzesz? Potrzebujemy informacji o możliwym nowym partnerze Kisame-kun. — powiedział.

— Uchiha Itachi? — zapytał Sasori. To prawda, że informacje o nowych członkach zbierali z dużym wyprzedzeniem, ale czy nie było to za wcześnie?

Orochimaru zamrugał i uniósł brwi. — Te toksyczne opary nie dotarły do twojej głowy, prawda? Lider-sama właśnie poinformował nas o tym dziesięć minut temu. Szukamy Iwy no Deidary, rosnącego eksperta od materiałów wybuchowych — wyjaśnił. Brwi Sasoriego zmarszczyły się w zmieszaniu. Nie, to nie było w porządku. Deidara był jego partnerem po ucieczce Orochimaru. Do diabła, to Itachi walczył i decydował o losie bachora.

— A co z Uchiha Itachim?

— Rozmawialiśmy o nim dwa tygodnie temu, nie pamiętasz? Ale absolutnie nie ma mowy, żeby mógł się zbuntować. Jest pacyfistyczny, a klan Uchiha jest dla wioski zbyt dobry. Szczerze — westchnął Orochimaru. — Gdzie się podział twój umysł. Może powinieneś częściej wychodzić na świeże powietrze.

Odwrócił się i machnął ręką do przodu.

— Teraz chodź, zaraz wychodzimy.

Wtedy Sasori zdał sobie sprawę z innej rzeczy. Orochimaru był inny – trochę bardziej rozmowny, wyluzowany i trochę mniej przerażający, jeśli to w ogóle możliwe.

— Chodź tutaj, laleczko! — wołał Kisame. — Myślałem, że nie znosisz kazać ludziom czekać!

Wyrwał się ze swoich myśli i poszedł korytarzem, spotykając się z Kisame i Orochimaru w lesie.

— Ile jeszcze mamy czasu, zanim wprowadzimy Deidarę do organizacji? — zapytał. Orochimaru posłał mu lekko zirytowane spojrzenie.

— Wow, naprawdę nie słuchałeś na spotkaniu, prawda? Czekamy na niego sześć lat.

— Sześć...? Dlaczego tak długo?

— Cóż — dodał Kisame — to dlatego, że dzieciak ma dopiero osiem lat.

Oczy Sasoriego rozszerzyły się. ‚‚Jeśli Deidara ma dopiero osiem lat... Chwila. To ile lat ma Sakura?!"

~*~

Spojrzała na siebie w lustrze o bezbożnej godzinie czwartej rano. Niebo na zewnątrz wciąż było ciemne, a reszta wioski jeszcze się nie obudziła. Włosy Sakury były krótkie i rozczochrane, a wszystko w niej wydawało się po prostu... małe. Jej pokój był różowy i puszysty, na łóżku leżały wypchane pluszaki.

StumbleOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz