Mijn vriendinnen en ik liepen door de kille, galmende doorgang die naar de Zwadderich leerlingenkamer leidde. Doordat ik Memoranti toverdrank had gebruikt, wist ik wat ik kon verwachten, maar Emma en Loena hadden geen idee. "Zijn wij de enige niet-Zwadderaars?" vroeg Loena.
"Ik heb oprecht geen idee," antwoordde ik. Ik hoopte van niet, want ik kende amper Zwadderaars en ik zat niet te wachten op me een avond lang verstoppen in een hoekje met mijn vrienden.
We hadden de ingang bereikt, tenminste, ik dacht dat we die bereikt hadden.Omdat de ingang werd gevormd door een muur en dit het eind van de gang was, nam ik aan dat dit de ingang was. "Wachtwoord?" vroeg iemand, of iets. "Serpent," antwoordde ik luid. De stenen begonnen te trillen en gingen aan de kant, zodat we door konden lopen.
We staarden onze ogen uit in de leerlingenkamer van Zwadderich. De vlammen van de kaarsen in de kroonluchters en de openhaard waren smaragd-kleurig, waardoor de hele zaal groen kleurde; er hingen zwarte satijnen draperieën en gordijnen langs de wanden; rond de dansvloer stonden kleine tafeltjes waar je drankjes kon krijgen en er waren zwarte leren banken om op uit te rusten.
"Kira!" riep Draco, die op ons af kwam lopen. Emma keek ongemakkelijk naar de grond.
"Dit is geweldig!" riep ik uit.
"Patty heeft alles versierd. Zij is heel goed in dat soort dingen," glimlachte Draco. Ik was onder de indruk van Patty's goede oog voor compositie.
"Ik ben blij dat jullie hier allemaal zijn. Je kan drankjes krijgen bij die tafels. Oh, en het is goed om te zien dat jullie wat moeite hebben gedaan voor de dresscode," zei Draco, onze outfits bewonderend.
Loena had inderdaad een glitterende krans gemaakt in de vorm van een slang. Waar de eindjes bij elkaar kwamen beet de slang in zijn eigen staart. Om het met haar eigen stijl te matchen droeg ze een donkerblauwe jurk met veel tule en een sterrenpatroon. Ik droeg een donkergroene cocktailjurk met zilveren borduursel, en als een ode aan Draco droeg ik de slangenketting die ik van hem had gekregen. Zelfs Emma had aandacht aan haar kleding besteed. Zij leek op echte Zwadderich royalty met haar donkergroene pantalon en velours topje.
Draco pakte mijn hand en trok me de menigte in, waardoor Emma en Loena in het gedrang achterbleven. Ik was even bang dat hij recht op de dansvloer afging, maar gelukkig leidde hij me naar een verhoging waar een van de tafels met snacks en drankjes stond.
Tot mijn verrassing waren niet alle gasten Zwadderaars. Tenminste, naast Patty stond nog een Ravenklauw. Ravenklauwen en Zwadderaars konden het meestal wel goed met elkaar vinden. Ik verwachtte hier daarentegen geen Griffoendors.
Ik wilde al een drankje pakken, maar Draco pakte zijn toverstaf en richtte die op zijn hals. Oh help, hij ging speechen.
"Goedenavond allemaal." De hele ruimte viel stil en alle leerlingen keken verwachtingsvol naar Draco. "Jullie hoeven je nergens zorgen over te maken: we hebben spreuken gebruikt zodat niemand ons kan horen. Eten en drinken is te vinden op de tafels in de hoeken. Als je een zooitje maakt van de badkamer verwachten we dat je het zelf opruimt. Jammer genoeg konden we geen Griffoendors regelen om dat voor jullie te doen. Verzoeknummers kan je indienen bij Blaise Zabini. Ik wil Patty graag bedanken voor het decoreren van onze leerlingenkamer. Tot slot wil ik jullie voorstellen aan mijn Zwitserse prinses Kira!" Hij duwde mij naar voren en ik zwaaide ongemakkelijk naar de menigte. "Jij hebt mijn leven veranderd," zei hij, en hij kuste me op mijn wang. "Maak er een geweldige avond van!" De muziek begon te spelen en Draco begaf zich naar de drankjes.
"Oehh!" riep ik, toen ik wat groen gekleurde drankjes zag. Ik pakte een glas en nam er meteen een grote slok van. "Dat is een interessante cocktail," merkte ik op, en ik nam nog een slok. Ik was niet van plan te veel te drinken: ik wilde mijn tweede Zwadderich feest niet vergeten zoals ik het eerste was vergeten na te veel (hele goede) champagne, maar dit drankje maakte me wel erg vrolijk, hoewel de smaak niet eens zo geweldig was.
JE LEEST
A Serpent's Heart (Nederlands)
أدب الهواةNadat ze zijn leven heeft gered, toont Draco Malfidus steeds meer interesse in Ravenklauw Kira Tacendi. Zij mocht hem niet, maar verschillen ze echt zoveel van elkaar? Na het Lente Bal is haar mening over hem compleet veranderd. Als ze elkaar beter...