𝑆𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙 𝑃𝑎𝑟𝑡 1 🐝

1.5K 96 52
                                    

2 Tahun Kemudian...

HAIRA turun daripada tingkat atas dengan perut yang sudah sedikit menampakkan isi. Alhamdulilah, kandungan dia yang kedua sudah berusia tiga bulan. Orang yang paling bahagia saat menyambut berita ini sudah semestinya Hud Jibril.

Dan, moodnya yang elok tadi sudah hancur berkepingan saat melihat...

"Hud Jibril, Hakim Aryan kenapa bersepah ni ya Allah," perlahan suara Haira dengan nada yang tak berapa kuat tapi cukup untuk mengejutkan dua orang insan yang sedang seronok membuat sepah di ruang tamu.

Haira menepuk dahinya. Bapa borek, anak rintik.

Hakim Aryan sudah berusia dua tahun dan semestinya tak berapa nak petah bercakap. Tapi, memang anak sulungnya ini tak banyak ragam tapi tulah, suka buat sepah. Haira pun tak berapa suka nak marah, jadinya Hud lah yang selalu kemaskan. Tapi, kali ni memang dia perlu tegur dengan berhemah.

"Hakim, Umi cakap apa kelmarin?" soal Haira dengan nada yang lembut sambil duduk di sebelah anak sulungnya.

Hud disebelah dijeling tajam. Ha, ini lah yang ajar anak main tapi tak reti nak simpan. Haira pun letih nak membebel.

"Kim tak ingat la, Mi." balas kanak-kanak lelaki itu membuatkan Haira ketawa.

Tak ingat ya? Hud membuat muka tak bersalah di sebelah.

"Kan Umi cakap, lepas main kena simpan balik kan? Umi kira sampai tiga, kalau Hakim tak kemas bagi cantik no toys for tomorrow. Cepat!" Haira sudah mengarah anak lelakinya.

Laju saja Hakim Aryan mengemaskan kesemua mainannya dengan pantas. Haira tersenyum berpuas hati. Okay, giliran si bapak pulak nak dibebel.

"Abang ni pun satu, ajar anak tu mengemas. Main sekali tak salah. Tolong kemaskan sekali la, abang. Jangan sampai Ara botakkan rambut abang tu ha kang," Haira mencubit-cubit pinggang Hud dengan sepuas hati. Ha, padan muka!

"Sorry, sayang. Abang janji tak buat dah. Hehhehe. Janganlah botakkan rambut abang, nanti tak handsome," laju Hud membalas sambil memegang rambutnya yang sedikit panjang.

Sempat Hud mengusap perut Haira yang berlapikkan blouse labuh.Yeay, anak lagi.

"Handsome handsome buat apa? Ara je nak tengok. Abang jangan berani eh nak mengurat perempuan," Macam biasa, Haira tiap kali mengandung saja akan menyangka perkara yang bukan-bukan pada Hud. Matanya tajam memandang Hud.

Pernah jugak Hud merajuk. Sekali Haira pujuk, okaylah dia.

"Mana adalah, sayang. Isteri abang ni dah cukup sempurna sangat. Tak perlu pun Abang nak cari lain. Sayang nak makan apa? Ada mengidam lagi? Nanti buat list mengidam hantar kat Abang," Hud laju mengalih topik. Isterinya tak boleh stres. Nanti mulalah migrain.

Hud masih merenung Haira yang juga turut memandang wajahnya. Pipi Haira yang sedikit tembam diusap perlahan. Walaupun Haira banyak peel waktu mengandung macam ni, Hud tak kisah sebab Haira kandungkan anak mereka.

"Okay! Tapi, Haira teringin la nak makan masakan abang," Haira sudah tersengih.

Hud automatik tersenyum kelat. Alamak, masakan dia manalah sedap. Kenapalah si isteri nak masakan dianjugak?

"Ala, abang masak mana sedap sayang oi. Ke sayang nak makanan Korea lagi ke kali ni nak makanan Jepun pulak ke?" soal Hud pula.

Kali terakhir Haira mengandung, dia mengidam makanan Korea. Mujurlah dekat Malaysia ni dah banyak makanan Korea. Kalau tak, kena terbang pergi Korea jugaklah nampaknya.

Bidadara Dalam Hati©Where stories live. Discover now