TERBUNTANG mata Haira apabila melihat hotel yang sangat gah di depan mata. Hotel ini rasa-rasanya mempunyai 20 tingkat. Fuh, bagaimana rasanya jika berada di tingkat paling atas? Okay sekarang ni, mereka nak dinner dekat hotel ni ke? Entah kenapa hati Haira rasa tak sedap sangat. Insya Allah tak ada apa-apa kut. Kalau ada apa-apa berlaku memang dia akan terus menghubungi Haidan.
"Are you okay? Kenapa muka nampak nervous je," Soal Ariq bersama senyuman manis tak lekang daripada bibirnya.
"Eh, okay je. Jomlah masuk," Balas Haira dengan senyuman nipis. Mata lelaki itu tak lepas dari memandang wajah Haira membuatkan pipi Haira mula bertukar rona.
"Okay," Lelaki itu menghulurkan tangannya menyuruh Haira pegang namun Haira mengabaikannya.
Masuk-masuk saja ke dalam bangunan tersebut, mereka melangkah masuk ke dalam restoran di hotel tersebut. Ariq melangkah mendekati sekumpulan lelaki dan perempuan yang seperti menunggu kedatangan mereka berdua.
Ariq mengangkat tangannya menyapa mereka. Haira diam tak berkutik di sebelah lelaki itu. Awkward.
"Hai semua. This is my future wife to be, Haira Jannah. She owns two bakery now," Ariq memperkenalkan dirinya sambil menarik kerusi mempelawa dia duduk disitu. Haira tercengang. Bakal isteri? Biar kebenaran?
"Hi, pretty. I'm Jasmine. Lawyer," Wanita berambut ikal mayang yang duduk di hadapannya bersebelahan seorang lelaki yang mungkin turut bekerja di pejabat Ariq.
Haira berjabat tangan dengan wanita elegan tersebut.
"Hi, I'm Asaad. Pendakwa raya. Kawan baik Ariq to be precise," Ujar lelaki yang bernama Asaad itu sambil menghulurkan tangan. Seperti biasa, Haira tak menyambutnya.
Lelaki yang bernama Asaad menggaru belakang tengkuknya. Malu mungkin. Apa dia tak melihat Haira yang bertudung ni ke?
"Ouh hai," Senyuman kekok diberikan. Kemudian, rakan-rakan Ariq yang lain juga perkenalkan diri mereka.
Haira agak seram sebenarnya. Ada seorang lelaki yang duduk berhadapan dengannya dan lebih tepat duduk bersebelahan dengan Asaad dari tadi memandangnya bagai ingin ditelan. Gulp. Haira menelan liur.
"Saya nak pergi ladies," Ujar Haira namun Jasmine turut mengikutnya.
"Hati-hati," Pesan Ariq Zayyan. Haira angguk perlahan.
"Dah berapa lama kenal Ariq?" Soalan pertama keluar daripada bibir Jasmine ketika Haira keluar daripada tandas. Haira berdiri di hadapan cermin membuka pili air.
"Lama dah. Dia senior saya waktu sekolah menengah," Jawab Haira telus.
"Oh, you don't seem to be happy with him. Aren't you?" Tebak Jasmine lagi. Entah kenapa Haira rasa soalan ini tidak patut ditanya. Jasmine pasti sudah salah faham.
Dia dan Ariq tak ada apa-apa. Sengaja Ariq menokok tambah cerita. Haira pula sekadar rasa menyukai lelaki itu.
"Saya happy dengan dia," Bahu diangkat. Kali ini, Haira tidak telus lagi. Entah kenapa dia menipu. Bukannya dia ada hubungan yang spesifik dengan lelaki itu pun.
"Really? So, bila you guys nak kahwin?" Soal Jasmine lagi. Kali ini, Haira merasakan wanita ini benar-benar kepochi.
"Tak lama lagi mungkin. Tengok dulu macam mana," Balas Haira bersama senyuman nipis.
"Congrats. But I bet you're lying. I can see that obviously on your pure face, Haira. Beware of him, please. He's super dangerous. Don't tell me that I didn't warn you, Haira," Selesai saja dengan bicaranya, Jasmine melangkah keluar dengan senyuman yang benar-benar penuh misteri.
YOU ARE READING
Bidadara Dalam Hati©
Romansa﷽ 𝐹𝑖𝑟𝑠𝑡 𝐴𝑐𝑡𝑖𝑜𝑛 𝑅𝑜𝑚𝑎𝑛𝑐𝑒 ♡ @haniswrite 🌙 also known as, Bidadara Dalam Hati. Nurul Haira Jannah- Dirinya mungkin disangka naif dan polos jika dinilai dari mata kasar. Namun, dia percaya akan dirinya yang berani dan gagah. Apabila s...