✨6.BÖLÜM✨

1.2K 82 41
                                    

Selamün aleyküm. 🥰

Bu bölümü bir Eylül'ün ağzından bir Ömer'in ağzından ilerleyeceğiz. Umarım beğenirsiniz.

***

Eylül'den:

Alarmın sesi odada yankılanırken "Ya Allah, Bismillah, Allah-u Ekber" diyerek yataktan kalktım. Bunları söylerken ayıldığımı hissediyordum, başka türlü uyanamıyordum. Banyoya gidip abdest adım ve sabah namazını eda ettim.

Saat daha 06.10'du. Biraz Kur'an okusam hiçte fena olmazdı. Ama ilk önce telefonumda 06.50'ye alarm kurmalıydım yoksa Kur'an-ı Kerim'e dalıp geç kalacaktım. Bir yandan Kur'an okurken bir yandan da mealini okuyordum. Yavaş ilerliyorum ama olsun.

Tekrardan alarmın sesi kulağıma dolunca "Sadakallahül azim." Diyerek Kur'an-ı Kerim'i rafa koydum. Çabucak hazırlanmam gerekiyordu. Feracemi giyip eşarbımı bağladıktan sonra okulla doğru yolla koyuldum.

Telefonumdan ders programımdan hangi sınıfa dersim olduğunu kontrol ettim. Bugün dersim 4. Sınıflaraydı. Sınıfa girip selam verdim. Gözümde hâlâ süt kokan ağızlarıyla "Aleyküm selam öğretmenim." selam vermeleri kadar kulağıma daha sevimli gelen ses yoktu. Bir de heyecandan kesik kesik çıkan sesiyle soru sormaları yok muydu?

"Evet çocuklar, bildiğiniz üzere sorularınız varsa cevaplayayım yoksa derse geçeceğim."

Arka sıralardan "Öğretmenim, öğretmenim." Deyip bir yandan da paramağını sallayan öğrencime sorması için izin verdim.

"Öğretmenim ıııı, öğretmenim ııı ben Allah'a çok dua ediyorum ama benim duamı kabul etmiyor. Beni duymuyor mu? Neden bana cevap vermiyor? Yoksa melekler Allah'a duamı göndermediler mi?" Sorduğu soruya dudaklarını büzmesi bir oldu. Çok tatlı bir manzara karşısındaydım şu an. Bu büyülü andan kurtulup sorusuna cevap verseydin iyi olacaktı.

"Azracığım, merak etme Allah herzaman bizi duyuyor ve görüyor. Ve dua ederken duamızı taşıyan da melekler yoktur. Nasıl ki sen benle konuşurken ben seni duyuyorsam, görüyorsam Allah'ta bütün kullarını her an görüyor ve duyuyor. Duamızı ederiz ve bekleriz. Olmayınca kabul olmadı hissine kapılmamalıyız. Ya olmaması gerektiği için olmamıştır. Ya da zamanla daha güzelini vereceği için biraz bekletin. Bakın çocuklar biz Allah'ı görmesekte onunla konuşabiliriz. O da bizle konuşur. Nasıl mı?
Biz O'na dua ederiz ve istediğimiz Allahla konuşuruz. Kur'an-ı Kerim okursakta O bizle konuşmuş olur. Onun için bol bol dua edelim. Unutmayın ki Allah bize şah damarımızdan daha yakındır. Bakın size her gece Allah'a dua eden adamı anlatayım.
Birisi her gece kalkıp Allah'ı anıyor ve dua ediyordu. Şeytan ona dedi ki
-Ey Allah'ı çok anan kişi, bütün gece "Allah" deyip çağırmana karşılık "Buyur" diyen var mı? Sana bir tek cevap gelmiyor, daha ne zamana kadar dua edeceksin?
Adamın gönlü kırıldı, başını yere koydu ve uyudu. Rüyasında ona şöyle denildi;
-Kendine gel, uyan! Niye duayı, zikri bıraktın? Niye usandın?
Adam;
-"Buyur" diye cevap gelmiyor ki? Kapıdan kovulmaktan korkuyorum. Dedi.
Bunun üzerine ona;
-Senin Allah demen O'nun büyür demesi sayesindedir. Senin yalvarışların Allah'ın senin ruhuna haber uçurmasındandır. Senin çabaların, çare aramaların, Allah'ın kendine yaklaştırması, ayaklarındaki bağları çözmesindendir. Senin korkun, sevgin, ümidin Allah'ın lütfundandır. Senin her "Yarabbi" demenin altında, Allah'ın "Büyür" demesi vardır.
Evet çocuklarım umarım anlamışsınızdır. Anlamadığınız yer varsa sorabilirsiniz."

Azra ve diğerlerinin "Yok, anladık öğretmenim." Demesiyle derse başladım. Arada sıkılmasınlar diye onlara konu hakkında konuşmaları için izin tanıyordum. Heycandan kesik kesik konuşmalarıyla dersin havası değişmiş oluyordu. Bazen de etkinlikler düzenliyordum hem eğleniyorduk hem de öğrenmelerini daha eğlenceli hale getirmiş oluyordum. Zaten bütün çabam öğrensinler diyeydi. Sadece ders değil hayatta nakış etsinler diyeydi.

SILLAGEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin