These kind of mornings are my favorite: sun shines through me, wind blowing my hair, and a good sleep which boost up my mood for the day. This feels like I am living with a perfect life in a perfect world.
It's Saturday morning and I am walking to school wearing a sweat pants, rubber shoes and a loose shirt. I am not in the mood to dress up today so I wear what I think would be the most comfortable clothes for the day.
I am walking with an airpods on my ears while singing along to some motivational girl songs that I like the most. I love how the lyrics of these songs make me feel strong. I just love how I can relate to some of the lyrics.
"I'd be a fearless leader, I'd be an alpha type, when everyone believes ya, what's that like?" Pagsabay ko sa lyrics ng kantang pinakikinggan ko. I even sway my body to the rhythm of the song. I so love this song.
I am feeling myself. Walking like a boss, singing to the lyrics of the song and dancing to its rythm.
Isang malakas na busina ang gumising sa nanaginip kong diwa. Hindi ko nacontrol ang sarili ko dahil sa pagkagulat kung kaya't natumba ako at napaupo sa daan.
I recognize it as Ice's car. This guy can really get into my nerves. Tumayo ako sa pagkakatumba ko at pinagpagan ang mga duming kumapit sa pants ko. Mabuti na lang at hindi ako sa putikan natumba.
"Ano bang ginagawa mo d'yan sa daan? Nahuli mo na?" He is laughing while saying it. He just open the window of his car to look at me.
"Umagang umaga, Ice. Huwag mong sirain ang umaga ko." I said rolling my eyes at him.
"Para kang tangang sasayaw sayaw sa daan." He said laughing.
"Wala kang pakialam." Muli akong lumakad at nilagpasan siya.
"You shouldn't do that." Nilingon ko siya at nakita kong iiling-iling itong nakatingin sa akin.
"What?" Kunot noo kong tanong.
"You shouldn't do that. Walking with airpods on. That's dangerous. You should always have an ear to hear what's happening around you." He is right but I will not admit it.
Muli akong naglakad at hindi na ito pinansin kahit na tinatawag niya ako.
Mabagal niyang pinatatakbo ang sasakyan niya para makasabay sa paglalakad ko.
"Hop in, Kassandra." I looked at him with straight face before walking again. I heard him laugh at me.
"Leave me alone, Ice. You already ruined my morning." I said without looking at him.
"Pumasok ka na dahil hindi kita titigilan hanggang sa sumakay ka." I looked at him and I saw him grinning at me. I know that he will do whatever he said.
"Hindi mo ba ako pagbubuksan ng pintuan?" Masungit kong sabi sakanya.
"Wala ka bang kamay?" Nakakainis talaga 'tong lalaking 'to kahit kailan. Nagpapadyak ako bago ako pumasok sa loob ng sasakyan niya.
"Ang aga aga salubong na agad ang kilay mo." Tatawa tawa niyang puna sa akin.
"Alam mo bang ang ganda ganda ng umaga ko kanina bago ka sumulpot?" Iritang irita ako sa tuwing nakikita ko ang mga ngiti niyang halatang gustong mang-inis.
"Halata nga kaya sasayaw sayaw ka kanina habang naglalakad." Tumatawa niyang saad.
"I am feeling myself. I am enjoying how beautiful this life can be but I forgot that there are people like you who loves to ruin good mood." Tinignan ko siya ng masama habang siya ay napakalaki ng ngiti.
"Ang cute mo." Hindi ko siya pinansin matapos niyang sabihin iyon. Wala ako sa mood makipagbiruan sakanya.
Nang makarating kami sa school ay naabutan namin si Mico na subsob na sa mga document na nirereview niya.
BINABASA MO ANG
After Everything
Teen FictionHow can someone choose between their bestfriend and their man? How can someone so brave face this kind of dilemma? Kassandra Thrix Perez is a well-known student in their university as our Little Miss Perfect because of her intelligence and being act...