BAB 1

668 10 1
                                    

3 tahun kemudian

KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT

Dua luggage besar diambil . Kaca mata hitam yang dipakai diperbetulkan sedikit .

"Welcome home ,dear" Bisik seseorang dari arah belakang dan terus mengeluarkan Iphone 12 pro max  yang berada di poket seluar untuk mengambil gambar.

 "Smile baby . one.. two.. three.. Nice. "katanya dan terus tersenyum senang. Dia terus mengapload gamabar tersebut ke instastory nya menanandakan mereka telah pulang  ke tanah air yang tercinta.

"Pandai- pandai je ambil gambar tak bagitahu." Kata gadis itu annoying.

"Followers aku nak update dari aku so aku kena la bagi .Almaklum lah adik kau ni Instafamous, baby." Kata Syafiq dengan riak .

Medyna mendapat notification dari abang nya menyuruh tunggu di pintu 32 ." Along dah sampai. Jom." Medyna terus bergerak ke pintu yang telah diberitahu oleh abangnya itu. Dia ternampak dua lelaki yang menunggu di pintu itu dan terus ke arah mereka .

"Hye big brothers .Long time no see." Bisik Medyna di telinga kedua abangnya itu.

"Waalaikumsalam!" Balas mereka memerli .

"Hehehe. Assalamualaikum."

"omg baby! aaa rindu !"  mereka serentak dan memeluk gadis itu . "Mana Fiq?" soal angah pelik. bukan sepatutnya mereka kena berdua ke? Mana adiknya seorang lagi itu.

"Huh dia sebuk dengan fans dia dekat instagram sampai lupa dia kat mana. Biar je lah mamat tu. Where the car ? Meydn penat"Kata gadis itu dengan mimik muka sedih.

"Depan tu je. pergi la dulu. Beg nanti along tolong angkatkan .Kami tunggu budak bertuah tu kat sini. Hati -hati." Along terus memberikan kunci keretanya kepada Medyna.Masuk -masuk je ke dalam kereta matanya sudah tertutup kerana terlampau penat .

"Baby ! bangun . Hoi bangunlah . Dah lah tinggal aku tadi .Tak guna betul ." Syafiq naik geram memujuk Medyna untuk bangun. Tidur mati ka apa hah?

Medyna bergerak kecil dan perlahan- lahan membuka matanya"Sapa suruh kau lambat? Padan muka!" Meydna terus menolak kepala Syafiq dan keluar dari kereta. Badan dia berasa letih sangat mungkin perjalanan flight yang berjam- jam itu membuat dia tidak bermaya.

"Assalamualaikum mommy, daddy" Medyna terus memeluk kedua ibu bapanya itu .

"Waalaikumsalam ,Medyn masuk dulu rehat .Malam sekejap lagi makan malam sama -sama. Syafiq pon masuk rest dulu. Korang mesti penat." Medyna hanya mengangguk dan berlalu ke arah lift. Malas nak naik tangga! 

Masuk sahaja di dalam bilik dia tersenyum kecil .Kesemua begnya telas berada di dalam bilik .ini pasti kerja abang -abangnya. Lama -lama senyumannya mati apabila di memandang cermin .Muka nya yang tadi melakar senyuman makin pudar dan berganti dengan wajahnya yang beku dan dingin seperti tiada perasaan .

Dalam fikirannya kosong dan tiada yang menarik minatnya .Selepas hampir sejam Medyna dalam keadaan bergitu  dia mengambil keputusan untuk mandi dahulu sebelum mengemas semua bajunya untuk simpan ke dalam almari baju. 

tok ..tok ..tok..

"Baby turun makan ." Pintu bilik Medyna diketuk dar luar semasa dia sedang menyusun pakaian nya di dalam walk in closetnya. 

"Okey mommy." Balasnya pendek.

Kedengaran suasana di meja makan agak bising dan apabila dia sampai semua mendiamkan diri.Medyna mengangkat bahu tanda tdak mahu ambil kisah . Medyna terus mengambil tempat di sebelah angahnya .Semua yang tadi agak bising diam tidak bersuara . Ada perbincangan tanpa aku ke? soalku dalam hati .

You're My FirstWhere stories live. Discover now