Parut besar yang terhias di permukaan kulit Medyna disentuh perlahan. Seperti parut simbahan asid . Parut yang menghiasi bahu kanan hingga ke pangkal leher si isteri. Demi Allah dia tidak kisah dengan parut Medyna malah dia lebih sayangkan wanita itu apabila melihat parut tersebut.
Kain selimut tebal ditarik menutupi hingga ke bahu Medyna menutupi bahu yang terdedah . Wajah polos Medyna ditenung lama. Timbul idea nakalnya ingin menyakat si isteri. Harith mencium pipi Medyna berulang kali .Tubuh Medyna juga didakap kuat.
"Ish, apa ni Han, Lemas." Medyna menolak muka Harith jauh darinya .Dakapan hangat Harith juga cuba ditepis.
"Bangun baby! Dah pagi ni. Jom masak?" Harith terus menarik tangan Medyna kuat untuk turun dari katil.
"Woi! Jatuh nan.."
Bukk
Terbuntang matanya .OMG!
"ARGHH , Harith Farhan! Kejut lah pelan- pelan .Sakit kau tahu tak!" Medyna menghentakkan kakinya protes menuju bilik mandi. Wajah Harith langsung tidak dipandang.
Harith bantai ketawa berdekah. Comel tengok Medyna protes seperti kanak- kanak kecil.
"Hahh gelak kuat -kuat lagi! Sofea keluar Han tengah baring lagi siap! Nanti kaki kiri pulak Sofea patahkan ." Laung Medyna dari dalam tandas.
Tangan Harith dirangkul kemas apabila ada mata -mata yang galak memandang suaminya itu.
Harith menjongketkan keningnya. "Ni dah kenapa tiba -tiba jadi manja ni?" Soal Harith pelik.
"Perempuan dekat muka bumi ni dah buta kot. Tengok suami orang macam nak terkeluar biji mata tu dah kenapa. Kalau suami pon hensem boleh jalan straight tak apa lah jugak .Nih yang bersimen jalan pakai tongkat ni yang diaorang tengok. Dah tak pandai tengok fizikal dah ke apa perempuan -perempuan zaman sekarang ni? Aku cucuk biji mata tu pakai lidi sate jap lagi baru tau. Gedik sangat tengok laki orang" Bebel Medyna sendiri.
Harith meletuskan ketawa kecil. "Hello cik Isteri jealous kah? By the way ,kaki kena simen ja muka tetap boleh jual. Tempat ada lagi tiga .Nanti Sofea tolong cari yang cun -cun meletop sikit jadi isteri nombor 2 Han boleh? Pergh bangun tidur ada dua isteri dekat sebelah tengah peluk. Bahagia kehidupan di dunia yang fana ini." Harith tersengih nakal. Dapat dia bayang breakfast ada dua orang isteri cantik tengah masak together.
Medyna memandang Harith tidak percaya. Tangannya terus memuas perut Harith kuat.
"Argh! Ampun sayang ! Maaf , maaf. Janji tak cakap dah. Lepas argh please!" Mukanya berkerut menahan sakit .Tangannya susah untuk menepis tangan Medyna kerana tongkat yang berada di kedua-dua belah celah ketiaknya .
"Sofea balik jalan kaki. Kita putus!" Medyna terus berjalan meninggalkan Harith di belakang. Membara api kemarahan dalam hati ketika itu.
Kecik -kecik dah gatal nak kahwin dua. Aku potong buat masak lemat cili api nanti menyesal tak sudah nanti kot. Hahh.
Harith menggeleng kepala. But wait, what?! putus. "Sayang i'm sorry. Jangan pergi jauh -jauh." Harith menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Dia tak mampu nak mengejar langkah Medyna yang kian menjauh dengan keadaan kakinya sebergini. Jadi Harith mengambil keputusan untuk meneruskan membeli barangan dapur untuk rumah mereka. Balik rumah dia akan pujuk.
Deringan telefon di dalam beg tangannya menyentakan diri dari lamunan. Segera dia menjawab panggilan dari Ahnaf.
Medyna menayangkan riak dinginnya kembali di sebalik mask yang dipakainya .
YOU ARE READING
You're My First
Teen Fiction! WARNING ! *! This Story contain a SELF HARM / FAMILY PROBLEM / MENTALHEALTH ISSUE *! Terdapat banyak ciri -ciri negetif di dalam cerita ini dan mengandungi konflik yang berat. *! Hanya rekaan semata -mata dari imaginasi penulis. ...