"Baby"
Medyna memusingkan wajahnya ke suara itu. "Asal?"
"Aku ada buat salah dengan kau ke? Aku minta maaf .Please jangan layan aku macam ni ." Tangan Medyna dicapai dan dicium banyak kali .
Medyna merentap tangannya kuat . "Tak senonoh gila basah tangan aku kena air liur kau . eee." Medyna membuat mimik muka ingin muntah. Tangannya digosok di lengan baju Syafiq dengan kasar.
Syafiq ketawa senang ." So dah maafkan aku?" Keningnya diangkat sebelah .
"Dah ,tapi dengan syarat ." Medyna tarik senyuman sinis.
"Apa -apa pon boleh baby." Kepala Medyna ditarik dan diletakan dibawah ketiaknya .Tanganya kuat mengepit kepala Medyna.
"Arghh! Mommy tolong baby nak fresh air!! Argh bau kepam siak! " Medyna menjerit kuat. Banyak kali dia cuba memboloskan diri tetapi gagal .
"Ya Allah , kenapa kamu berdua ni?" Terkejut Tengku Melisa mendengar jeritan anak perempuannya dari tingkat atas ,cepat -cepat dia berlari mencari punca suara .
"Mommy help me l don't have enough oxygen ! Syafiq ketiak dia bau KEPAM. " Medyna menutup hidungnya dan membuat seolah -olah mahu pengsan .
Syafiq dan Tengku Melisa ketawa terbahak -bahak . Kepala Medyna terlepas dari cengkaman ketiak Syafiq. Tudungnya dibetulkan ."Argh habis senget tudung aku kau buat ." Rungut Medyna dan berlari masuk ke dalam bilik .
Syafiq menjelirkan lidahnya pada Medyna .
"Kalaulah Medyna gelak sekali mesti seronokan." Tengku Melisa memandang langkah anak perempuanya .
Syafiq mengeluh ."Mommy boleh tak kita jangan anggap Medyna tu macam dia sakit .Anggap dia macam biasa sahaja boleh tak? Dia perlukan hidup normal macam orang lain buka hidup dengan kebimbangan orang sekeliling .Let's make her happy with her own." Syafiq memeluk Tengku Melisa .Medyn berhak dapat kebahagian ikut kemahuannya bukan aturan .
"Mommy takut dia buat benda di bukan -bukan. Mommy tak nak hilang dia lagi ." Air mata Tengku Melisa menitis .
"Kitakan family dia .We always have to support her not control her sampai menjadi penyebab dia down dan stress .Syafiq nak masuk bilik dulu lah nak mandi ." Kata Syafiq dan terus masuk ke dalam biliknya .
Tengku Melisa seakan tersentap dengan kata -kata Syafiq .Semua keputusan untuk Medyna semua telah ditentuka oleh suaminya .Bagi mereka memberi pendidikan yang terbaik di sekolah yang terbaik akan adalah salah satu cara untuk membuat Medyna berasa dirinya adalah salah seorang dari ahli keluarga tapi sangkaannya tidak .Sejak Medyna duduk bersama mereka banyak gadis itu telah hadap tapi sikit pun dia tidak pernah membantah dan hanya mengikuti kehendak mereka suami isteri .
***
Harith bercadang untuk singgah ke Starbucks sebelum masuk ke asrama . Semasa matanya mencari meja yang kosong dan sesuai matanya terhenti pada sosok tubuh seorang gadis yang sedang bermain dengan phone. Harith menayangkan senyuman mengejek dan terus mebuka langkah mendekati gadis itu.
Eherm .
"Awal gila kau cari baju selalunya dua jam." Kata Medyna dengan matanya tidak lepas memandang telefon pintarnya .
Harith membuat muka pelik . Sekali lagi dia berdehem .
Medyna merengus kasar dan membuat jelingan tajam tiba -tiba dia terkejut . Bukan Syafiq dihadapan nya tetapi Harith?! Cepat -cepat muka terkejutnya dikawal .Face mask yang selalu dipakai dimuka dipegang .Patut la dia kenal .Rupanya dia meletakan face mask nya ditepi semasa dia ingin minum sebentar tadi .
Harith dengan membuat muka tidak malu duduk di kerusi berhadapan Medyna .
"Sapa bagi keizinan kau duduk situ?" Tanya Medyna kasar.
"Suka hati lah . Kau lepas ni nak balik asrama ke?"
Medyna merengus ."Haah ,asal? " Wajah Harith dipandang sekilah .Benci .
"Jom balik dengan aku nak?" pujuk Harith .
"Tak nak aku . Aku balik sorang so kau boleh blah."
Harith menyimpan senyuman sinis . Baju lengan panjang Medyna ditarik kuat supaya mengikutinya .
"Kau ni kenapa hah?! Lepas lah ! Haram pegang tangan anak dara orang! Tak belajar agama ke bodoh?!" Medyna cuba menarik balik namun gagal . Dia tidak mahu bajunya itu terkoyak kerana ditarik Harith jadi dia mengikuti langkah lelaki itu.
"Jom la teman aku balik asrama. aku bosan balik sorang." Sampai sahaja di car park Harith menarik Medyna menuju ke arah keretanya . Pintu tempat duduk penumpang dibuka dan dia menolak Medyna masuk . Pintu ditutup.
"Oi , jangan culik aku lah ,gila !" Medyna menjerit sekuat hati dalam kereta itu .
Harith menutup telinganya . Bingit ."Eh kau ni diam boleh tak? sebelum aku tutup mulut kau dengan tisu hingus aku nanti baik kau diam."
Medyna diam seketika ." Argh , beg aku semua tu macam mana ?!" Tanya Medyna dalam keadaan marah . Seatbelt ditarik , marah macam mana pon keselamatan kena jaga tak pasal nanti mati awal .
"Mana aku tahu tu kan beg kau ." Jawab Harith bersahaja.
Medyna merengus kegeraman. Sempat tadi dia mesej Syafiq memberitahu dia pulang dulu ke asrama kerana ada urusan .
"Kau nak tahu tak muka kau ni kan lebih kurang dengan kawan aku ." Luah Harith tiba -tiba .Matanya masih focus terhadap pemanduan .
"So? Aku tak tanya ." Jawab Medyna kasar . Dia tidak mahu mengingati kisah lamanya bersama Harith lagi .
"Tapi bila aku dengar nama bapak kau aku dah tahu aku salah orang sebab dia anak tak sah taraf tak sama macam kau ." Memori sewaktu kecilnya bersama Sofea bermain dikepala .
Anak tak sah taraf? Medyna ketawa dalam hati. 'Anak tak sah taraf yang kau kata tu sekarang lebih tinggi darjat dia dari kau.' Monolog Medyna dalam hati.Medyna hanya diam dan pura -pura tidur bagi mengelakan Harith menanyakan apa -apa soalan cepuemas .
"Lah kau tidur? Lebih baik aku balik sendiri dari culik kau . Sama ja aku kena drive sorang jugak haih ." Comel ja Medyna tidur . 'Ya allah anak dara orang tu ,Harith .Behave' Cepat -cepat Harith istighfar .
Apabila terasa kereta berhenti Medyna membuka matanya . Wait , ni bukan car park asrama putra ka?
"Kau jalan sendiri pergi asrama kau . Tak ada masa aku nak hantar." Kata Harith sinis terus keluar dari kereta .
Medyna yang dilanda kegeraman terus menumbuk kuat kereta Harith .
"Kereta aku baru lah !" Marah Harith .Sesuka hati ja nak lepas geram pada kereta favorite nya itu. Kemek pulak tu. Tangan apa perempuan tu ?
"Cau ." Medyna terus berjalan menuju asrama putri yang agak kedalam dari asrama putra itu. Dah la kena culik lepas tu balik jalan kaki. Medyna merengus kasar semasa sampai di hadapan pintu biliknya .
YOU ARE READING
You're My First
Teen Fiction! WARNING ! *! This Story contain a SELF HARM / FAMILY PROBLEM / MENTALHEALTH ISSUE *! Terdapat banyak ciri -ciri negetif di dalam cerita ini dan mengandungi konflik yang berat. *! Hanya rekaan semata -mata dari imaginasi penulis. ...