BAB 6

285 10 0
                                    

Hampir seminggu Medyna diberi rawatan di wad psikiatri dan dia dibenarkan pulang .Ramai Medyna jumpa semasa dia berada di situ . Dari jenis yang pendiam sehinggalah jenis yang suka bercakap sehingga dalam mimpi pun masih bercakap dan menyeramkan.

"Ready?" Soal Tengku Melisa apabila dia sudah siap mengemas baju anaknya dan dimasukkan ke dalam beg. 

Medyna mengagguk.

Sampai sahaja di rumah Medyna disambut dengan senyuman abang -abangnya di hadapan pintu .

"Baby!" Leher Medyna dipeluk oleh Mikael dan Mirsyad.

"Sakit leher baby tu along ,angah ." Tegur Tengku Shah dari arah belakang . Rangkulan di leher Medyna dilepaskan.

Tangan Tengku Shah disalam lembut oleh Medyna. Sempat Tengku Shah menghadiahkan senyuman yang manis buat anak perempuanya. Suara Medyna masih tidak keluarkan.

"Pergi naik bilik dulu, rest . Nanti mommy panggil makan malam." Kepala Medyna digosok perlahan .

Medyna hanya mengangguk .

"Ala mommy ni orang rindu dengan baby la. Ish ." RungutTengku Mirsyad.

Medyna mencebik geli. Gedik betul .

Selesai sahaja menunaikan solat fardhu maghrib .Medyna duduk di atas kerusi meja belajarnya .Tangan yang dibalut dengan bendage disentuh perlahan . Masih sakit. 

"Medyna sayang turun makan jom ." Pintu kamar Medyna diketuk perlahan.

Medyna terus membuka pintu .Wajah Tengku Melisa menyapa wajahnya. Medyna tarik senyuman kecil . Langkah mommynya diikut. 

"Hai baby !" Jerit Tengku Mirsyad dan Tengku Mikael serentak dan ia menghasilkan bunyi yang nyaring. 

"Bingitlah ." Adu Medyna. 

"Duduk sayang ." Arah Tengku Shah. 

Medyna menyendukan sikit nasi ke dalam pinggan . Dia tiada selera. 

"Sikit je makan baby?" Soal Tengku Merisa.

"Tak ada selera." Jawab Medyna perlahan .

Mereka makan seperti biasa dengan keadaan diam dan tiada lagi pergaduhan semasa awal -awal dia pualang ke rumah ini dahulu. 

"Erm ,Medyna nak cakap boleh?" Semua mata menumpu ke arah Medyna . 

"Yes dear . Apa?" Kata Tengku Shah lembut.

"When I can go to school? " Tanya Medyna sambil memandang kearah daddynya .

Tengku Shah mengeluh kecil .Dia harus memulakan percakapan dengan terliti dan tidk boleh memberi amarah yang mengawal diri ketika itu .

"Call doctor Jannah and ask her about your health .If she say okey then you can go ." Jawab Tengku Shah ."Tak suka duduk rumah ke?" Tengku Shah mengangkat keningnya menyoal anak perempuannya itu.

"I miss Syafiq." Balas Medyna .Kepalanya ditunduk ke bawah. Selepas kes dia menghentak kepalanya di dinding wad .Dia dah tidak lagi berjumpa dengan kembarnya itu. Syafiq marah dia ka?

"Don't worry Syafiq miss you too ,baby. It's okey .Just ask doctor Jannah first okey?" Tengku Melisa menyampuk .Dia tidak mahu anaknya fikir benda bukan -bukan .

Medyna tarik senyuman kecil.

                                                  ********************


Hari ini adalah hari di mana Medyna akan dibenarkan masuk ke sekolah barunya selepas puas memujuk doktor Jannah membenarkan dirinya  ke sekolah .

You're My FirstWhere stories live. Discover now