Hollow Knight - Przygody Pana Busia

56 1 0
                                    

Premiera gry; 24 luty 2017

Twórca: Team Cherry

Platformy: PS4, PC, Xbox one, Nintendo Switch

Zanim zaczniemy powiem wam coś. Busio to imię wymyślone przez MamusiaChuChu

Jedna z najbardziej znanych i trudnych w historii gier. Na starcie powiem, że soundtrack jest przepiękny. Jest to gra dwuwymiarowa przygodówka, że nie wiesz od czego zacząć. Próbowałam zainstalować polskie napisy, ale się okazało że spolszczenie przestało działać. Co jest serio dziwne. Przynajmniej mam antywirusa 😅

Gracz wciela się w Knighta. Bezimiennego wojownika, niepewnego własnej tożsamości lub pochodzenia, który wędruje i eksploruje zrujnowane królestwo Hallownest. Aby odkryć jego tajemnice. Napotyka różne przyjazne lub wrogie robale. Walczymy zarówno z nimi jak i z bossami. Odblokowujesz za to nowe moce i umiejętności, przez które rozwijamy postać.

Doceniam odwagę tego malca, sam samotny wyrusza na poszukiwanie swojego miejsca. Jest to też gra typu metoda prób i błędów. Jeśli zginiesz twoja dusza zostaje oddzielona od ciebie i musisz po nią iść. Gdy znalazł*ś gdzie zginął*ś musisz jeszcze ze swoim duchem walczyć. Co ciekawe on też może do ciebie naparzać mieczem i mocami. Jedyny zapis jaki może cię uratować i nie przechodzić całej mapy to ławeczki albo truchło pokonanego bossa.
Sterowanie jest śmieszne bo tu nie używa się myszki. Jedynie co zamieniłam to skok pod spacje. A tak strzałki są spoko opcją. Jeszcze klawisze mi się myliły i klikałam nie te przyciski co trzeba. Przez co traciłam życia. Napotykamy też pana Komara który z radością daje nam mapy by wrazie awarii się odnaleźć. Całe szczęście, że zanim zaczęłam grać na kompie pograłam na konsoli. Przez co orientowałam się gdzie iść. Mam coś takiego jak pamięć fotograficzna jeśli chodzi o drogę. Dla mnie wystarczy, że odpalę filmik jak to zrobić przykładowo jak gra typu skradanka to pamiętam całą drogę. No mniejsza po całej mapie jest ukrytych 49 pędraków. Mam jedną taką nadzieję, że po zakończeniu gry nadrobię te zaległe miejsca. Chociaż jak to ja chodziłam gdzie chce. Korzystałam z dwóch poradników by ułatwić se życie (Jeden przechodzenie gry jakbym nie wiedziała gdzie mam następnie iść, a dwa opis przypinek). A, że ja jestem nie za dobra z Angola. Musiałam mieć odpaloną mini encyklopedie dotyczącą wszystkich tzw. charmów. Ja najczęściej używałam compasu przydatna rzecz ale dopóki nie znajdziesz Cornifera (czyli tego komara co sprzedaje mapy) to kompas jest trochę bezużyteczny bo i tak nie wiesz gdzie jesteś. I masz takie jak ten obrazek poniżej.

 I masz takie jak ten obrazek poniżej

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Czas przejść do kolejnego punktu. Każda lokalizacja ma swój urok i klimat. Mała rada gdybyście chcieli walczyć z bossem to tak. Po pierwsze: Bez żadnych pieniędzy, by zmniejszyć ryzyko utracenia tysięcy. Albo mój patent przechować u pani bankier. Po drugie: nie dać się choćby jednego życia nie stracić w drodze do bossa. Trzy znaleźć najbliższą ławkę by jak najszybciej tam dotrzeć. A cztery znać dobrze jego ruchy.

Fabuła jest wciągająca i pochłonie cię na długie godziny. Gdzieś z miesiąc zajęło mi przejście. Ogólnie rzecz biorąc ukończyłam grę mając 93% gry. Zamierzam wymaksować grę gdzie to nie będzie łatwe. W szczególności słynny The White Place oraz Panteony. Chyba po tych dwóch będę potrzebowała psychiatry. Sama się zastanawiam jak taka lama jak ja przeszła tą grę.

Czy warto zagrać w Hollow Knight?
Warto, jeśli uwielbiasz eksplorację ogromnych terenów, parkour, walki z bossami niczym w Dark Souls to gra jest specjalnie dla ciebie. Poza tym jest aż pięć zakończeń tej gry. A chciałabym je zdobyć. Więc będę miała co robić. Jeśli chodzi o cenę gry polecam wam poczekać na przecenę. Ale gra zapewni wam aż 50 godzin zabawy i wieciej. Chociaż są speed runerzy którzy ukończyli ten tytuł w dwie godziny.

To tyle z mojej strony, grę oceniam 10/10 polecam cieplutko bo taka perełka jest warta ogrania.

Edit 30.11.2021 godz. 1:46 : Jeb się Radiance! Za te wszystkie rzucania we mnie ostrzami i kulami. Nie będziesz nikomu już głowy zarażać!!!

Anti: Jadźka do spania kurwa !!! *Bierze autorkę za szmaty odciąga ją od komputera po zrobionym zakończeniu i rzuca ją na łóżko*

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Anti: Jadźka do spania kurwa !!! *Bierze autorkę za szmaty odciąga ją od komputera po zrobionym zakończeniu i rzuca ją na łóżko*

28.11.2022
Po roku czasu od zakończenia true endingu do HK zrobiłam to ;

2022Po roku czasu od zakończenia true endingu do HK zrobiłam to ;

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Co ja robię z własnym życiem?! Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz