(البارت السادس والعشرون🦋)(1)

15.2K 348 73
                                    


اخبرنى عندما يغيب صوتك ماذا اقول لجيوش االاشواق التى تحتل قلبى وهى تقرع طبول حرب الحنين !!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

بينما بالداخل مسك فهد هاتفه و تحدث مع رئيس الحرس و ذراعه الايمن  في جلب المعلومات له عن اي شريك يريد ان يتعامل معه !!

فهد بهدوء : اعمل الي قولتلك عليه يا عبدالله !!

عبدالله : تحت امرك يا فهد بيه !!

انتهت ماسة من تناول الطعام و شربت البيبسي و بعد ذلك راجعت الاوراق الخاصه بالمناقصه و بالاخص البنود تممت عليها ثم اغلقت الملف !!

اخذته و نهضت لكي تعطيه لفهد طرقت علي الباب و بعد ذلك فتحته عندما اذن لها بالدلوف لكن تصمرت ماسة مكانها من التي رأته امامها !!!

ماسة بصدمه : إيه دا هو هو دا حقيقي !!!

نهض فهد و هو يمسك بيده صندوق يوجد بداخله قطه صغيره حيث سيعطيها القطه لانها كانت حزينه بالصباح من اجل الزيجه فتذكر عندما قالت له بأن كان يوجد لها قطه و هي تحبهم كثيراً !! !

فهد بأبتسامه : اه حقيقي اتفضلي قطه اهي !!

ماسة بعدم تصديق : انتَ بتتكلم جد والله يعني دي ليا انا والله مش مصدقه !!

فهد بضحك : يا هبلة ما هي قطه اهي مش مصدقه إيه بقا !!

اخذت منه الصندوق و ضعته علي الارض و جلست هي علي الارض ايضاً و اخرجتها من الصندوق كانت قطه جميله للغايه بالون الاحمر و عيونها الزيتوني !!

ماسة بأنبهار : الله إيه الجمال دا جميله اوي شكراً جداً يا فهد !!

جلس فهد علي الاريكه و هي مازالت جالسه علي الارض و ماسكه القطه بيداها و تنظر اليها بفرح شديد مثل الطفل التي جلب له ولده حلوته المفضله !!

فهد بأبتسامه : حلوه !!

ماسة : جداً جداً والله حلوههه اوي !!

فهد : طب كويس انها عجبتك !!

ماسة بآستغراب : بس انت جبتها امتي انا كنت معاك الصبح في المكتب مكنش فيه حاجه ولا حد دخل جبتها ازاي و امتي !!

فهد بضحك : يابنتي اهدي شويه إيه كمية الاسئله دي كلها واحده واحده !!

ماسة بفضول : و النبي لا تقول !!

وضع فهد يده و جهه من فضولها ثم اردف : كلمت عبدلله يا ماسة و هو جابها !!

ماسة : عبدلله مين و جابها منين محدش دخل !!

فهد : عبدلله دا رئيس الحرس بتاعي و دراعي اليمين بيجبلي معلومات اي حد !!

ماسة : اممم جابها منين برضو

فهد بحنق : انتي عايزه إيه !!

ماسة بأنزعاج : إيه يا ابا في إيه انت هتذلني علشان جبتلي قطه دي جربانه يا عم خدي مش عوزاها !!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن