(البارت التاسع والثلاثون 🦋)(1)

13.4K 342 41
                                    


اضم عيونك وارتوي من وصالك..وأرفض البشر دونك لو هم ملايين
وأعشق هواجيسك واسامر خيالك. .واختصر وصفك في كلمة أكسجين

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

استأذن الجميع و خرج بعد ان باركوا لهم مرة ثانية اغلق فهد خلفهم الباب و دلف مرة اخري وجد ماسة تمسك الهاتف ثم رفعت وجهها لتردف ..!!

ماسة بتفاجيء : إيه دا معقولة ماخدتش بالي خالص ..!!

جلس فهد بجوارها ليردف بأستغراب : في إيه مالك و إيه دا الي مش معقول ..!!

ماسة بحزن : اصل النهاردة عيد ميلادي ماخدتش بالي الا دلوقتي ..!!

فهد بأبتسامة : والله عموماً كل سنة وإنتي منورة حياتي و قلبي ..!!

تم تابع حديثة بتوجس : بس ليه الحزن دا دا حتي النهاردة كتابنا الكتاب و كمان عيد ميلادك ..!!

ماسة بصوت مخنوق : انت متعرفش انا موجوعة قد إيه بابا اتهمني بحاجة وحشة اوي سمع كلام سامر بس انا كنت هروح فين معرفش حد من الجيران هنزل عند مين بيتكم بعيد عننا هفضل اجري لحد ما اروح عندكم و انا اصلاً خايفة و كنت بدعي ربنا ان موبيلك ميكونش مغلق او نايم مش هتسمع ..!!

اخذها فهد في حضنة ليردف بحنية : سلامتك من الوجع باباكي هيجي في يوم و يندم علي كلامة دا بعدين دا احلي يوم في حياتي انك بقيتي مراتي هتفضلي معايا هنا لحد يوم الفرح ..!!

ماسة بدموع : انت مش مجبر انك تعمل كدا يدوب قولت انك بتحبني من فترة قليلة و الجواز جيه بسرعة انا اسفة لو سببت ليك مشاكل و تتجوزني بالطريقة دي ..!!

فهد بتنهيدة وهي يمسد علي ظهرها : علي فكرة بقا محدش يقدر يقولي اعمل إيه و معملش إيه محدش غصبني علي كدا بطلي الكلام الاهبل دا ماشي و يلا علشان تاكلي انت مأكلتيش ..!!

ماسة بنفي : لا مش هاكل خلاص مليش نفس ..!!

فهد بتصميم : لا يا ماما هتكلي و دلوقتي يلا الاكل جوه يلا قومي ..!!

ماسة بأيماء : تمام بس انا عاوزة اشرب نسكافية في هنا ..!!

نهض فهد امسكها من يدها و يسحبها خلفه : تعالي انتي كلي و انا هعملك النسكافية تمام ..!!

جلست ماسة علي المقعد التي يوجد بالمطبخ حيث يوجد طاولة متوسطة الحجم و اربع مقاعد و شرعت في تناول الطعام بينما فهد يعد لها المشروب ..!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

وصل يحيي هو و زوجته المنزل دلف الي غرفته ..!!

جلست امال علي الاريكة و الدموع تلمع في عيناها لتردف بنحيب :
رميت بنتك يا يحيي رمتها كدا ياخي اسمع منها الاول و انت عارف و متأكد ان سامر ورا دا كله ليه كدا هااا طول عمرها مظلومة مع ابنك وجعك اوي دي ..!!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن