(البارت الثالث والثلاثون 🦋)(2)

14.3K 357 59
                                    


هلْ أخبرتك يوماً عن دقات في القلب مني كيف هو حالهــاا كلما سمعت خطوات قربكَ هنا اقترب واسمع ندائهـــا فهي تجيد البوح أكثر مني ...!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

انتهت ريناد من غسل الاطباق ثم دلفت الي غرفتها و هي تنظر الي الشوكولاتة بفرحة شديدة ..!!

ريناد بتذكر : اوباا نسيت كنز البيبيسي الحق اخدوه قبل ما زياد يشوفوا ..!!

اخذت كنز البيبيسي من الثلاجة و رجعت الي غرفتها مرة اخري جلست علي الفراش و هي تمسك هاتفها عازمة علي التحدث مع ماسة ..!!

ريناد بأستغراب و هي تحاول الاتصال بها مرة اخري :

البت دي مش بترد ليه غريبة يعني ..!!

في ذلك الوقت حيث منزل الرشيدي كان يجلس مراد و معه سيف بالاسفل علي الاريكة سمعوا صوت رنين هاتف ..!!

مراد بأستغراب : موبيل من الي بيرن دا ..!!

سيف و هو ينهض من جلستوا : في موبيل اهو و تقريباً كدا بتاع ماسة ..!!

جلس سيف مرة اخري و هو يمسك الهاتف : مين الي نازلة زن دي يخربيت الصداع ..!!

مراد بضحك شديد و هو ينظر الي شاشة الهاتف :

مين سوكااا دي يخربيتك يا ماسة ..!!

سيف بأستغراب : اصبر بس نرد نشوف مين دي ..!!

مراد بنفي : لا طبعآ مينفعش اننا نرد سيب الموبيل لحد ما ترجع ..!!

سيف بملل : دي مش مبطلة زن اصبر ارد بس عندي فضول اعرف مين سوكاا دي ..!!

مراد بخبث : يا شقي قول كدا بقا رد يا باشا و انا وراك بس لو اتقفشت معرفكش ..!!

سيف بضحك : طول عمرك واطي إيه الجديد ..!!

فتح سيف الهاتف و بعد ان فتحوا سمع صوت يتحدث بغضب ..!!

ريناد بغضب : انتي فين يا ام راس حمار مش بتردي ليه طبعآ ما انتي نسيتي العشرة يا واااطية ..و ربنا لو شوفتك دلوقتي لا اضربك علي وشك يا بنت الهبلة و حيات امال لا اضربك ..!!

سيف بذهول : إيه دا كلو دا انتي مين يا حجة ..!!

ريناد بشهقة : انتَ الي مين دا رقم ماسة و الفون بتاعها ..!!

ثم تابعت بغضب : اه يا حرامية يا ولاد ال*** فالحين بس تسرقوا الموبيلات من الناس ..!!

سيف بغضب شديد : موبيلات إيه يابت الي اسراقها انتي عبيطة في دماغك ولا إيه اتظبطي كدا ..!!

ريناد بصياح : انتَ الي عبيط و قليل الذوق و ايوا سارق الموبيل يا حرااااامي ..!!

سيف بعصبية : سارق إيه الموبيل دا بتاع ماسة و هي حالياً مش موجودة وحضرتك مش مبطلة زن ..قولنا رنا كمان و هتفصل و انتي لا ..!!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن