(البارت الثالث والثلاثون 🦋)(1)

14.6K 352 61
                                    


أرغُبً بً أنِ تٌـأتٌـيِنِيِ وٌ أحًتٌـضًـنِکْ بًشُـدٍة وٌ أبًکْيِ وٌأطِلَبً مًنِکْ أنِ لَآ تٌـغُيِبً مًرة أخِـرى

بحبك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دلف زياد الي منزله وجد ولدتة و أختة يتناولوا وجبة العشاء القي عليهم التحية و جلس معهم !!

زياد بتنهيدة : انا لقيت الشقة يا أمي الي هنقعد فيها في القاهرة !!

ريناد بسعادة : يااااي والله مش مصدقة نفسي !!

ولدتة التي تسمي حنان : ماشي يا زياد المفروض اننا نمشي من البلد امتي !!

زياد : يعني اسبوع كدا عقبال ما نلم حاجتنا من هنا و نسحب ورق ريناد من الجامعة !!

حنان بأيماء : تمام عملت إيه في الموضوع الي كلمتني عليه !!

زياد بضيق : لسه مش عارف اتحرك خالص يدوب بظبط الدنيا هنا و هناك ..!!

حنان بود : ربنا يريح بالك يابني و يديك علي قد نيتك !!

ريناد بضحك شديد : لا لا مش قادرة يبقا مش هتاخد حاجة انتَ نيتك منيلة بنيلة ..!!

زياد بغيظ : اناا نيتي كدا يا ريناد والله لا اضربك !!

ريناد و هي تضع راسها علي كتفه لتردف : حبيبي يا زوز نيتك صافية و زي الفل ربنا يبارك فيك يا حبيبي ربنا يعلم انتَ بالنسبالي إيه مش اخويا لا انتَ مكان بابا الله يرحمة ..!!

مسد زياد علي شعرها ثم اردف بحب اخوي : تسلميلي يا حببتي يلا بقا ادخلي نامي ..!!

ريناد بتكشيرة : إيه يا زياد نوم إيه والله جاي علي بالي اكلم ماسة وحشاني اوي ، الي مفرحني اكتر اني هقعد في القاهرة و هشوفها علي طول !!

زياد بتفاجيء : انتي بتكلمي ماسة دا من امتي اول مره اعرف ..!!

ريناد بضحك : بكلمها سوشيال و مكالمات كمان دي كانت جيرانا يا زياد نسيت ولا إيه ..!!

زياد بنفي : لا طبعآ عارف انها جيرانا بس مكنتش اعرف انك ليكي علاقة بيها ..!!

ريناد بأيماء : تووومام يا ريس ...!!

حنان بحنية : كل يابني انت لسه راجع ..!!

هبط زياد ثم طبع قبلة علي يدها و هو يمسد عليها ليردف : تسلميلي يا ست الكل اكلت حاجة خفيفة مع صحابي برا ..!!

نهضت ريناد و هي تتآوب بأصطناع : طب يا جماعة تصبحوا علي خير مع السلامة ..!!

حنان بسخرية : خدي هنا يا استاذه شيلي الاطباق دي و نظفيها قبل ما تنامي ..!!

ريناد بتذمر : يا ماما دا ظلم و ربنا ظلم انا بغسلها علي طول ..!!

اخرج زياد من جيب سروالة قطعة من الشوكولاتة اعطاها لها لتفرح ريناد بشدة !!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن