(البارت السادس والثلاثون 🦋)

14K 359 50
                                    


وتشعر من فرط الحزن انك تريد البكاء و لا تبكي، تريد ان تشرح لأحدهم مدي حزنك و اكتئابك لكنك تصمت، لا ترغب في الوحده لكنك تأذيت من اقرب الناس إليك، تشعر بأنك تُريد الهروب من نَفسك و من افكارك و ذكرياتك، تشعر بقلبك الذي ينبض حزناً و وجعاً لكنك لا تعلم كيف تعالجه."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ماسة بأبتسامة : يوم لطيف جداً ..!!

وضع فهد يده في جيب سرواله ليردف : علشان انتي موجودة بس !!

كادت ماسة ان تتحدث ولكن عطست فاجأة ...!!

فهد بشك : انتي اخدتي برد ولا إيه ..!!

ماسة بنفي : معرفش بس تقريباً اه لما وقعت في الماية ..!!

فهد بأيماء : تمام يلا علشان تركبي و لما تروحي ابقي اتصل عليكي علشان عاوزك ..!!

تحدثت ماسة و هي ذاهبة لتردف : اوكي سلام دلوقتي ..!!

صعدت ماسة السيارة و ذهبوا بينما عائلة الرشيدي دلفوا و صعد كل منهم الي غرفته ..!!

وصلت ماسة و عائلتها كذلك نسرين و عائلتها ايضاً صعدوه الي الاعلي دلفت ماسة الي غرفتها بدلت ملابسها مسكت هاتفها جلست علي الفراش و هي تتصل بـ فـهـد ...!!

ماسة بتنهيدة : إيه يا فهد ..!!

فهد و هو يجلس علي فراشه : إيه يا حبيبي روحي ولا لسه ..!!

ماسة بضحك : دا انا روحت و غيرت و قعدت ..!!

فهد بأيماء : مممم هتروحي الاجتماع بكرا مستعدة ولا إيه انا كلمت شهاب من شويه ..!!

ماسة بأعياء : مش عارفة تعبانة ليه باين اخدت برد بس عموماً هروح ..!!

فهد بجدية : لا ادام تعبانة خلاص مش لازم تروحي شهاب يحضر و خلاص ..!!

ماسة بنفي : والله لا انا هروح و وعدتك اني هروح متنساش ان الروق معايا ..!!

فهد مفهماً لها : يا حبيبي اسمعي بدل ما تقومي الصبح خلاص عادي ممكن يتأجل او شهاب يحضر ..!!

ماسة بأصرار : لا يعني لا انا هروح ..!!

ثم تابعت بزعل : ولا انت مش عاوزني اروح و غيرت رائيك متخفش مش هعك الدنيا ..!!

فهد بنفي : لا طبعآ إيه كل دا ماسة لولا انا واثق فيكي انتي و شهاب مش هخليكي تحضري حاجة زي دا تمام بعدين انا قلقان من نقطة معينة مش هبقا متابع معاكي لاني معرفش ظروف السفر إيه ..!!

ماسة بقلق : اهو انا قلقانة من سفرك دا هو السفر دا امان يا فهد ولا إيه بالله عليك ..!!

فهد مطمئنً لها : علي فكرة دا سفر عادي جداً إيه القلق في كدا اطمني انتي بس ..!!

ماسة و هي تعطس مرة اخري : ياربي انا ناقصة المهم خلي بالك من نفسك ..!!

ثم تابعت بتوجس : مش المفروض يا فهد مالك و سيف يكونوا موجدين صح ولا إيه ..!!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن