(البارت الثاني و الثلاثون 🦋)(1)

14.1K 352 81
                                    


لا تهمل من تحب حتى لا تراه فى يد غيرك
فيقتلك الندم على فراقه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دلف الجميع الي الغرفة بتوتر شديد وجده الضوء مغلق فتحت صفاء الضوء !!

بعدما فتحت صفاء الضوء اصبحت الرؤية جيداً صدمة عندما وجده ماسة هكذا !!!

امال بصوت و هي تتجه نحو : مااااااااااسة !!

بينما تصمر الجميع في مكانة و غير قادرين علي الحركة من التي رآه للتو !!

وجده ماسة جالسه علي الفراش و متكورة في نفسها حيث كانت جالسه تضم ساقيها و دافنة وجهها بين ساقيها و تبكي بصمت شديد !!

امال و هي ترفع وجهها : مالك يابنتي مش بتردي ليه وقعتي قلبي حرام عليكي !!

رفضت ماسة رفع وجهها و مازالت تبكي تقدم منها يحيي ثم اردف : كدا يا ماسة تخضيني عليكي مفتحتيش الباب ليه !!

لا يوجد رد من ماسة حيث ارتفع صوتها و كانت تبكي بصوت عال يدل علي انو مؤلم و بشدة !!

امال بأستغراب : ياحببتي بتعيطي ليه بس ارفعي وشك و اتكلمي !!

صفاء بقلق : يابنتي ردي بالله عليكي !!

يحيي بقلق : طب قوليلي مالك بصيلي حقك عليا اني زعلتك الصبح بس متعمليش في نفسك كدا !!

محمد  بشفقة عليها ثم اردف : هاتي مايه يا نسرين يمكن تهدي شوية !!

تقدمت منها سيدرا ثم جلست بجوارها و اخذت تمسد علي شعرها !!

سيدرا بصوت مبحوح : طب ردي عليا انا انا سيدرا صاحبتك و اختك جتلك علشان اخدك نقعد مع بعض دا بكرا الخطوبة !!

كانت ماسة رافضة و بشدة ان تتحدث مع احد حيث كل ما بداخلها ظل يخرج علي هيئة بكاء فقط !!

يحيي بعصبية : ما تردي مش بتردي ليه حرام عليكي الي بتعملية دا ارفعي وشك و كلمينا !!

ضمت ماسة نفسها بخوف شديد من عصبية ابيها ثم رفعت وجهها و كان يكسوه الحمره من اثر البكاء و شاحب اللون ، شفتيها بيضاء !!

ماسة و هي تشهق ببكاء : اطلعوا برا مش عايزه حد سبوني لوحدي اطلعوا برا !!

يحيي بزعيق : يعني إيه احنا نقلق عليكي وانتي تقولي اطلعوا برا فوقي لنفسك !!

ماسة بصريخ : سبونييي في حااالي بقا ارحموني اروح منكم فين ارحمموووني بقا كفاااية !!

يحيي بغضب : وطي صوتك انا دلعتك زيادة عن الزوم احترمي نفسك و متنسيش اني ابوكي !!

نظرت اليه ماسة بحزن شديد ممزوج بالبكاء : مكنتش مستنية منك كدا يا بابا مكنتش مسنية منك كدا انا حقيقي بقيت لوحدي و محدش معايا ظهري اتكسر خلاص مبقاش ليا حد .... اوعدك اني مش هعترض علي حاجة تانية لو قولتلي موتي نفسك هعمل كدا ...حقيقي انا بتمني من ربنا انو يخدني عنده .... علشان هو اكيد احن عليا منكم انتم بتأذوني و بس ...انا بجد تعبت خلاص ... !!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن