(البارت السابع والثلاثون 🦋)(1)

13.2K 377 31
                                    


‏انت المميز في عيوني عن الناس
راقي بطبعك وفي صفاتك تعليت

يكفيني اني اكتبك شعر واحساس
ويكفي بأنك مع خفوقي ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في منزل زياد كان يجلس مع ولدته حيث عثر علي شقة لهم في القاهرة فقرر ان ينتقلوا الي هناك ..!!

زياد بتنهيدة : زي ما قولتلك كدا يا امي الراجل كلمني و قالي في شقة كويسة و منطقة حلوة جاهزة من كل حاجة يدوب بس هناخد الشنط الي فيها لبسنا و الجامعة بتاعت ريناد حولتلها القاهرة ..!!

حنان بأبتسامة : ماشي بابني احنا مجاهزين نص حاجتنا برضو حجات بسيطة كدا و نخلص ..!!

زياد بأيماء : هنمشي امتي طيب ياريت لو النهاردة نلحق نوصل قبل الليل علشان منأخرش ..!!

نهضت حنان لتردف : ماشي انا هشوف ريناد كانت بتلم حاجتها و لبسك انت جهزتوا انا جهزت لبسي برضو ..!!

زياد بأبتسامة : متحرمش منك يا ست الستات كلهم شوفي بقا ريناد عقبال ما الحق انام ساعتين ..!!

اومأت له ولدته دلف زياد الي غرفته و هو عازم علي تنفيذ ما خطط له اليوم ..!!

ماذا يحدث يا تري ..!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في مبني المخابرات كان يجلس اللواء سليم و معه سيف و مالك يتابعون فهد تحسباً ان يحدث له شيء طرق اللواء سليم اللاب توب و نهض ..!!

مالك بقلق : و بعدين انا مش مطمن دول ناصحين مش بالسهولة دي الواد يبعتلهم علي اللاب توب و يدهولنا بالساهل ..!!

سيف بقلق ايضاً : معرفش مردتش تخلينا نروح معاه ليه علي الاقل لو حصل حاجة نعرف نتصرف ..!!

اللواء سليم بهدوء : انا واثق في فهد ان لو اي حاجة حصلت هيعرف يتصرف ..!!

سيف و هو يهز رأسه : ربنا يستر بجد علشان مش عارف هيحصل إيه ..!!

اللواء سليم بغموض : انا هتصل علي الي يحلها دلوقتي خليكم انتو هنا بس ..!!

اخرج اللواء سليم الهاتف و طلب شخص ما يحتاجوه في هذا الاوقات ..!!

اللواء سليم : انت فين ..!!

-نعم يا سليم عاوز إيه عارف انك بتاع مصلحتك و مش متصل محبة فيا ..!!

اللواء سليم بغيظ : لسانك عاوز القص إيه قلة الادب بتاع العيال دي مشفوش تربية ..!!

-تربيتك يا سليم احنا هنهزر ولا إيه ..!!

اللواء سليم : تربية وسخ** ..!!

-ايوا يعني عاوز إيه متصل علشان اتهزق ماشي يا سيدي شكراً ..!!

اللواء سليم : ابو برودك يا اخي ..!!

_إيه دا عرفت لوحدك ولا حد قالهالك ..!!

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن