(البارت الرابع والاربعون❤️)

14.5K 340 77
                                    


لطالما أنتَ هُنا بجانبي أنا لا يهُمني ما بحدثُ للعالم لا يهُمني كيف ابدو او كيف سنُكمل هذا الطريق كُل ما يهم هوَ أن نبقى معاً

حضنة زياد و هو يتشبت فيه ، كمن وجد طوق النجاة ، ريح رأسه علي كتفة ، و هو يغلق جفونة ..!!

ربط فهد علي ظهرة من الخلف ليردف بهدوء : سامح يا زياد ، اتعايش عادي اقعد مع ابوك و سامحة ، متكسرش بخاطر امك ، كفاية الي استحملتوا و عاشتة في غياب ابوك متبقاش انتَ و الزمن يا صاحبي ...

سيف بألم داخلي : زي ما فهد قالك ياعم ، سامح و خلي عندك ثقة و امل فيهم ، حد يكون عنده حضن ابوة و امة مفتوح ليه و يتردد ، دا انا انا بتمني بس يرجعوا او يكونوا معايا ، اعرف احضنهم زي زمان ، بدل ما أنا بقعد اشكي لصوارهم قدامي ، و دموعي مغرقة وشي ، ولا قلبي الي بيتكوي كل دقيقة علي فراقهم ، الحق اشبع منهم بدل ما تقول ياريت الي جرا ما كان ....

كانت نبرة سيف تملؤها الألم علي فراق والديه ، يتألم علي كل دقيقة تَمُر بدونهم ، فراقهم صعب حد النخاع ، مسح سيف دموعة الي هبطت رغم عنه ...

مالك بدموع : احمد مكنش ابويا بس ، دا كان صاحبي انا و هو كنا قريبين من بعض اوي لدرجة الناس بيفتكرونا اخوات ، و احنا فعلاً كنا اخوات ، باخد رآيه في كل حاجة و هو برضو ، لحد ما في يوم كان عنده مهما قبل ما ينزل صحاني قبل الفجر حضني جامد زي ما يكون حاسس انه خارج و مش هيرجع تاني ، لما جيه خبر موتة انا كنت بنهار من جوايا بس ملامحي كانت متماسكة علشان امي و اختي ، ياعم دا وجع قلب ربنا ما يكتبوا علي حد فراق اعز الناس صعب اوي .....

فهد بمرح لكي يلطف الجو : إيه يا رجالة ما توحده الله في قلوبكم كدا ، بصراحة انا جعان اوي و مكلتش من امبارح ....

سيف و هو يمحي دموعة : تصدق بالله و انا كمان جعان تعالوا نطلب اكل من برا ...

زياد و هو يجلس : ما هو دا الي هيحصل فعلاً ، علي الاساس ان حد فينا بيعرف يسلق مكرونة حتي ...

مالك بتنهيدة : يا رايق منك ليه ، الساعة 5 الصبح في مطاعم شغالة دلوقتي ....

فهد و هو يخرج هاتفة : ياعم كله شغال خدمة 24 ساعة ، يلا شوفوا هتاكلوا إيه ....

سيف بأراحية : اكتب عندك يا حبيب اخوك ، وجبة كنتاكي الي هي 21 قطعة دي و البيبسي بقا دا اكيد ، دونتس بقا يا فهد علشان نحلي ...

زياد بحماس : واحد بيتزا الحجم الكبير تمام ، مع تشيز برجر و البيبسي اشطا ، و دونتس برضو ...

مالك و هو يضع قدم علي الاخري : انا مش طالب كتير ، عاوز نجرسكوا تمام ، مع شاورما و خلاص علي كدا و دونتس كمان ...

فهد بصدمة شديدة : إيه يا ابن المدايقة منك ليه ، حد قالك ان ابويا ورث ولا إيه ، انا قولت كل واحد اخرة كرباية و يبوس إيده وش و ضهر ....

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن