(البارت الثالث و الاربعون 🦋)(2)

13.7K 334 61
                                    


- ومن هَولُِ الخذلان ، لم أكن اعلم حينها فيما اذ كان قلبي يدقُّ أم يضرب رأسه في حائط صدري .

بينما في المكان التي بيه ريناد )

كانت عبارة عن غرفة واسعة يسودها الظلام ، و ريناد تجلس علي الارض ، ارجلها و يداها مقيدين ، و لاصق يضع علي فمها مانعها من التحدث .!!

دلف حازم و هو يبتسم بتفشي و يربع يدة امام صدرة ..!!

_ اهلاً بأخت اعز الحبايب ، والله عيب عليهم يرموكي الرمية دي ..!!

هبط الي مستواها و هو يزيل الصق بشدة ، مما ادي الي صراخ ريناد من الوجع ..!!

ريناد بلهفة : حازم انت جاي من طرف زياد صح ، و النبي فكني و روحني بسرعة قبل ما حد يشوفنا ، انا خايفة اوي ..!!

حازم بضحك علي سذاجتها : متخلفة زي اخوكي بالظبط لا يا رورو ، فوقي معايا كدا علشان احنا ليلتنا صباحي ..!!

ريناد بعدم تصديق : حازم ، انتَ الي خاطفني ، طب ليه دا احنا جران و متربين مع بعض ، تعمل فيا كدا ليه ..!!

جثي حازم علي ركبتة امامها لكي يصبح في مستواها ، ثم ازاح خصلة تمردت من شعرها لكي يضعها خلف اذنها ..!!

بات حازم قريب منها ليردف بخفوت : يا قلب حازم متفكريش في حاجة و انتي معايا ..!!

نظرت اليه ريناد برعب شديد و دموعها تهبط علي وجنتيها ، هي غير قادرة علي فعل شيء ، لا حول لها ولا قوة ..!!!

ريناد بحدة و بعض الهزيان في نبرة صوتها : ابعد عني يا حازم احسنلك ، انتَ نسيت انا ابقي مين ولا إيه ، فوق لنفسك ....

وضع زياد يده خلف عنقها ليردف : انتِ ليه مش مصدقة اني بحبك ، هاا اعمل إيه تاني علشان تصدقي ...

ريناد بسخرية و دموعها تهبط : حيوان و كذاب ، اومال كنت خاطب ماسة ازاي ، علشان تعرف بس انك وس*** ...

رجها حازم من كتفها بقوة : كل دا كان لعبة من اخوها و انا كنت معاه ، في العبة مش اكتر ..

بصقت ريناد في وجهة بأستحقار : انتَ واحد زبالة ، و اخوها ميفرقش عنك حاجة لانك نفس النسخة ..

مسح حازم وجهة بيدة و هو ينظر إليها مطولاً ، ثم صفعها علي وجهها بشدة مرة تلو الاخري ..

ريناد ببكاء و بعض الدماء تهبط من جانب فمها : اخرك تمد إيدك علي ست ، علشان انتَ مش راجل ، لو راجل مش هتقدر حتي تبصلي ، و لو راجل برضو مكنتش خطفتني من البيت و زياد مش موجود ، لانك خواف و خسيس ...

قبض زياد علي خصلات شعرها ليردف بهمس : ما تخلينا حلوين مع بعضينا احلي من كدا ، علشان مدكيش لا اخوكي جثة هامدة ...

ريناد بحدة : خرجني من هنا احسن يا حازم و اكسر الشر لحد كدا ، اكسر الشر احسن ...!!

مسح زياد علي خصلات شعرها ليردف بضحك : لا دا انا و الشر حبايب اوي ، ملكيش دعوة بينا ، احنا بنتصرف مع بعض ...

 ستظل ملكي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن