От два часа седяха в удобните кожени фотьойли на второто ниво на библиотеката, докато разлистваха дебели тежки книги. Без никакъв успех. Верити беше извадила от дъното на залата четири книги с корици, изписани със странни знаци. Бяха прашасали и вероятно хората рядко посягаха към тях. Верити обеща да провери дали няма да открие нещо интересно в някоя от кулите, и след около двайсет минути се върна с още книги, за които ги беше предупредила, че са от изключителна важност.
Досега обаче нищо не им беше послужило, дори като насока. Символите, които обхващаха почти всички страници, вече се размиваха и сливаха пред погледа на Кая, а очите й се затваряха.
От време на време се чуваха стъпки от минаващи библиотекари и посетители, не повече от десетина души. Никой обаче не се застояваше и не ги безпокоеше. Фотьойлите и масата бяха оградени като в малка стаичка от рафтове, които придаваха известен уют. Където успяваха да проникнат лъчи слънчева светлина, танцуваха златни прашинки.
Скуката започна да обзема всички сетива на Кая. Тя започна да потропва нервно с крак.
- Мислиш ли, че има смисъл да продължаваме? - Натаниел й хвърли поглед през масата. Тя го улови и присви очи. Обмисляше да се откажат още преди половин час, но любопитството й надделяваше.
- Не останаха още много книги. - заяви тя. - Може да ги поразгръщаме още малко и след това, ако не открием нищо, да си тръгнем.
Той кимна и затвори книгата пред него. Корицата тупна отгоре с глух звук.
- Съжалявам, ако всичко се окаже напразно. - пророни той и преметна глезен върху коляното си. - Никой не знае колко стар е всъщност езикът на магьосниците. Някои твърдят, че датира още откакто Танит е бродела по земята.
Танит - богинята на Началото и Края, считана за първата кралица, управлявала някога. Кая отдавна бе изоставила вярата си в божествата, ако някога изобщо я бе таяла в себе си, но легендите за хилядолетия назад, за магията, винаги я бяха привличали.
- Мисълта ми е, че символите се променят, усъвършенстват и се добавят нови от хиляди години. Непрекъснато. Няма как да сме сигурни от колко отдавна са тези върху пръстените ни и дали изобщо са записани в някоя книга. - Натаниел се пресегна и отвори следващата, вдишвайки дълбоко. Прахта го задави и той се закашля.
YOU ARE READING
Silvery Red / Сребристо-червено
FantasyКая Айнар - личният убиец на кралицата на Маан, получава новата си задача. Тя е изпратена в кралство Лумерия, където се сблъсква с бъдещият престолонаследник - Натаниел Албертин. Въоръжена с хладнокръвие и непоколебимост, тя го следи изкъсо, но дали...