- Глава 28 -

19 4 1
                                    

Танците, за които й спомена Валор, не бяха точно каквото Кая бе очаквала. Силвия й обясни, че това е просто традиция, на открито, без никакви формалности. Това беше странно, понеже обикновено танците се провеждаха под високите тавани на пищно украсени бални зали. Сега всичко изглеждаше по-свободно - хората се въртяха по двойки, костюмите и роклите им се завъртаха заедно с тях и тук-там проблясваха перли, лъскави коси и коприна.

Натаниел не се мяркаше никъде, сякаш се бе изпарил, но за сметка на това кралят и съпругата му заемаха челно място на импровизирания дансинг в средата на големия площад. Двамата предизвикваха радостни изблици и усмивки от страна на гостите. Бяха пленителна гледка от синкави тонове и злато.

Кая стоеше близо до Клеон, който пък бе забил замечтан поглед в сина си и годеницата му. Брачната й халка искреше като ярка звезда върху пръста й, а Кай караше бузите й да поруменеят. Те определено също представляваха една от най-добре изглеждащите двойки.

Музикантите, застанали отстрани на дансинга, бяха до един облечени в бяло, а косите им бяха прибрани назад. Напомняха на някои древни богове и вероятно точно това бе целта им.

Изведнъж Кая подскочи, която нечия ръка тупна върху рамото й. Първият й инстинкт както винаги бе да извади закътания в корсета си кинжал, но се овладя, щом видя хилещото се лице на Валор. Той я заобиколи и протегна ръка.

- Обещах ти да танцуваме, нали така? - очевидно беше пиян, очите му шареха по нея в очакване.

Кая хвана ръката му колебливо и го остави да я поведе през навалицата. Тя не умееше да танцува особено добре, но и не беше нужно. Всеки наоколо се движеше точно както му е приятно, някои дори не спазваха ритъма на мелодията. А и Валор едва пазеше равновесие, което правеше преживяването доста по-забавно. Скоро към тях се присъединиха Уил и Ериан и Кая веднага преосмисли разсъжденията си, че се справя добре.

Валор говореше на Кая за страхотното къри, което са им сервирали в "Трите чайки" и за някаква силна алкохолна напитка с бързо отминаващ ефект, наречена скрег. Описа й и съмнително изглеждащата гадателка, която го е спряла по пътя на връщане. Искала да му предрече колко деца ще има. Кая не забеляза кога са минали няколко танца. Валор й се извини и предложи ръката си на сестра си.

Слънцето бе започнало да залязва. Наоколо светнаха фенери и хората започнаха да палят свещи. Клеон бе така мил да предложи на Кая да танцуват заедно, но тя отказа, понеже роклята й наистина не бе пригодена за продължителни танци. Пак бяха двамата, загледани във веселбата. Мълчанието бе някак успокояващо. Без мисли за Маан и Нузия, без мисии и задължения, без притеснения за разкриване на самоличността и фалшиви имена.

Silvery Red / Сребристо-червеноWhere stories live. Discover now