"Tiada sesiapa boleh memaksa saya ke dalam perkara yang bertentangan dengan kehendak saya." Tanpa ekspresi, Bai Yan memancarkan ais dingin di matanya.
Sambil mencemuh, Yu Rong dengan menghina menjawab, "aku tahu kau berfikir bahawa takdir kamu tidak adil, itulah sebabnya kau sangat menentang idea ini. Apatah lagi, bekas tunang kau tak lama lagi akan mengambil anak aku sebagai isteri. Status di antara kamu berdua sekarang boleh digambarkan sebagai seorang di syurga dan seorang lagi di bumi!”
“Sebenarnya, jika bukan kerana keluarga ibu kamu, adakah kau fikir raja akan mengurniakan perkahwinan antara kau dan putera kedua? Atau adakah kau benar-benar percaya kau boleh bersaing dengan anak perempuan aku Ruo? Anak perempuan aku berpendidikan tinggi, berbakat, dan sangat bijak. Hanya dia boleh menjadi gundik diraja putera raja. Dan suatu hari nanti, Ruo aku akan memerintah negara sebagai ibu ratunya manakala kau hanya boleh memandang tinggi kepadanya dalam debu.”
Ruo saya sangat hebat dan hebat, bagaimana gadis ini boleh berfikir tentang membandingkan dirinya? kelakar sungguh!
“Saya sebenarnya fikir satu-satunya kegunaan kau ialah menukar diri kau dengan pil rohani gred ketiga. Untuk menyatakan rasa terima kasih kami atas usaha kau, aku akan membiarkan kau melihat sekilas barang tersebut selepas saya menerimanya. Jika tidak, sampah seperti kau tidak akan mempunyai peluang untuk melihat perkara sedemikian sepanjang hayat kau!”
Bai Yan mencemuh kenyataan yang patut dipuji itu. Dalam hidupnya sebelum ini dia boleh memperhalusi pil Dan gred lapan, apatah lagi beberapa gred tiga yang sedikit?
"Jika kamu memanggil saya hari ini hanya untuk mengatakan perkara-perkara ini maka saya harus menasihati kalian untuk menjimatkan tenaga!" Perlahan memandang ke atas pasangan keji di dalam bilik itu,
"namun... perkara hari ini, saya Bai Yan, pasti akan terpahat dalam fikiran saya. Apabila tiba masanya, saya akan meminta setiap daripada kamu membayar harganya!”
Bila tiba masanya? Penghinaan memenuhi wajah puan tua itu kerana selepas ini, tidak akan ada satu hari lagi apabila gadis ini memasuki keluarga Qian.
Selepas melemparkan kenyataannya di luar sana, Bai Yan dengan yakin berpaling dari mereka yang berada di dalam bilik itu. Dia tidak menoleh ke belakang, hanya meninggalkan jejak merah di belakangnya di bawah matahari petang.
******
Kembali ke tempatnya sendiri, Bai Yan sedang duduk di sisi katilnya dengan kaki bersilang. Jika ada sesiapa yang melihatnya sekarang, mereka akan segera melihat seutas tenaga kekuningan samar mengalir ke dalam tubuhnya. Ciri warna mereka yang berada di peringkat kuning dalam cultivation mereka.
“Tiga bulan dan saya hanya berada di peringkat kuning lanjutan, kelajuan ini terlalu perlahan. Sekiranya saya boleh menapis beberapa pil perubatan Dan sekarang, maka saya boleh mengubah fizikal saya dan meningkatkan kelajuan saya berkali ganda.”
Lagipun, pangkat Bai Yan yang dulu hanya lebih kuat sedikit daripada orang biasa, malah lebih lemah daripada seorang hamba di sini yang pangkat biasa berada pada pangkat kuning yang lebih rendah.
Mengenai sebab dia boleh mencapai pangkat kuning maju, itu semua disebabkan usaha gigihnya dalam beberapa bulan kebelakangan ini…
Langit segera menjadi gelap, dan malam menjadi sunyi.
Tidak lama selepas bunyi-bunyi bising kedengaran dari luar. Bai Yan tahu ini adalah isyarat keluarga Qian tiba untuknya.
Tidak lama kemudian, dua orang pelayan perempuan masuk melalui pintu, wajah mereka dingin: "Ikut kami."
Dia tidak bercakap, hanya perlahan-lahan keluar dari bilik dengan cara yang tidak tergesa-gesa di mana sudah ada sedan yang menunggu. Tidak menahan keinginan mereka untuk menaiki kereta sedan, Bai Yan terus melangkah masuk apabila pelayan perempuan itu segera menutup pintu sedan di belakangnya.
Dengan begitu, rombongan itu kemudiannya dengan pantas memecut ke arah Rumah Qian tanpa seorang pun master pejuang untuk mengiringi mereka kerana sudah diketahui umum bahawa Bai Yan seorang yang lemah dan tidak mempunyai cara untuk melawan.
Mungkin mereka takut ditemui, tetapi jalan yang mereka lalui adalah yang paling terpencil di bandar. Oleh itu, apabila bunyi "dentuman" yang kuat tercetus, tiada sesiapa pun di kalangan orang ramai yang berjaya menyedarinya.
Debu dan asap berkepul di mana-mana apabila sedan itu jatuh dengan kuat ke tanah.
"Apa yang sedang berlaku?"
Para hamba terpegun seketika dengan semua itu secara tiba-tiba, tetapi mereka segera kembali sedar untuk memeriksa penumpang di dalam.
Sangat menyeramkan, pelayan rumah yang sepatutnya berjaga di dalam semuanya tiba-tiba tidak sedarkan diri. Satu-satunya yang masih terjaga ialah wanita muda itu dengan malas menopang tangannya. Dengan wajah jelita dan sekumpulan anak rambut hitam anggun terurai di bahunya, hanya perkataan "mencuri hati" dapat digunakan untuk menggambarkan keindahan itu.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasy~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...