Penekanan kuat dibuat pada bahagian terakhir sambil dia mengecilkan matanya.
"Mama, saya yang membawa musang ini ke sini." Menggigit bibirnya, titisan air mula keluar dari mata Bai Xiachen, "Saya mahukan papa. Bolehkah kamu memilih salah seorang daripada mereka untuk menjadi Papa?”
Mendengar kata-kata yang membimbangkan itu, sekumpulan musang tersebut tersentak serentak lalu tersandung ke lantai, badan mereka menggigil ketakutan.
Oh moyang kecil ku, bolehkah kamu tidak mengatakan sesuatu yang sangat menakutkan? Jadi papa awak? Walaupun kita mendapat seribu nyawa kita tidak akan berani!
Melihat air mata perlahan-lahan mengalir pada budak lelaki itu, Bai Yan serta-merta melembutkan nadanya: "Bayi mama, musang tidak boleh menjadi bapa awak, dia mesti atas persetujuan mama awak. Adakah kamu faham?"
Mengetahui bahaya telah reda, secebis kejayaan terpancar oleh iris anak kecil itu. Dia tahu teknik ini akan berjaya kerana ia tidak pernah mengecewakannya sebelum ini.
"Kalau begitu kenapa kita tidak pergi mencari Papa?" Bai Xiaochen melompat ke dalam pelukan ibunya.
Lembut dan kecil dengan wangian seperti susu, dia tidak berbau seperti musang.
Melawan permintaan itu, wajah Bai Yan serta-merta menjadi kaku.Sekali lagi, pandangan berbahaya lelaki itu muncul semula di fikirannya.
"Mmm, papa awak sudah meninggal dunia." Bai Yan secara rawak membuat alasan untuk menghalang idea itu.
“Mama, adakah kamu menipu saya kerana saya tidak banyak membaca? Papa masih hidup, saya dapat rasakan kewujudannya.”Bai Xiachen mengetap bibir. Disebabkan geram, pipi kecilnya yang comel itu telah berubah menjadi kemerahan.
Setelah menunjukkan pembohongannya secara terbuka, Bai Yan mendapati dirinya berada dalam keadaan yang memalukan.
"Ini... sebenarnya, mama di sini juga tidak tahu siapa papa kamu. Tetapi jika kita menjumpai papa kamu, apakah yang akan kamu lakukan jika dia mahu merampas kamu daripada saya?”
Berdiam diri, Bai Xiachen sejujurnya tidak pernah mempertimbangkan masalah itu.
Papa akan memisahkan dirinya dan mama?
Tidak! Itu tidak akan berjaya! Saya tidak akan meninggalkan mama!
"Mama, saya tidak mahu papa lagi, dia akan membawa saya pergi."
Bai Yan tidak menghentikan pemikiran seperti itu. Baginya, anak lelaki ini adalah miliknya. Dia tidak akan membenarkan orang lain membawanya pergi.
Dan jika sesiapa benar-benar berani merompak anaknya…
Dia sanggup mati jika dia terpaksa untuk membunuh lelaki itu!
******
Kerajaan Liu Huo.
Di dalam kediaman tertentu, seorang lelaki berwajah ganas yang menggoda membuat bersin yang tidak biasa.
Seseorang bercakap di belakang saya?
Mestil menteri-menteri dari Alam Iblis.
Tidak kisahla, yang penting tugasan mendesak ialah mencari wanita itu. Beraninya awak merogol saya enam tahun lalu!
Hanya memikirkan bagaimana dia kehilangan kesuciannya sebaik sahaja dia tiba ke negeri ini, lelaki yang kelihatan garang dengan wajah menggoda itu merasakan giginya gatal kerana marah. Jika wanita itu berdiri di hadapannya sekarang, dia mungkin hilang kawalan dan mencabik-cabik orang itu.
******
Kembali ke kabin buluh yang kelihatan cantik itu, Bai Yan sudah duduk dari sofa, badannya dengan malas meregangkan dirinya.
"Sayang, esok kita akan pergi berjumpa grandshifu awak untuk mengucapkan selamat tinggal, sudah tiba masanya kita meninggalkan tempat ini."
~Nota: shifu ialah cara Cina menyebut tuan. Saya mahu menggunakannya kerana ia lebih baik dalam cerita seperti ini.
Sudah lima tahun…
Saya tertanya-tanya adakah orang-orang itu masih ingat kewujudan saya.
Mengecilkan matanya, suhu di sekeliling Bai Yan telah menurun akibat sejuk dalam badannya.
"Mama, adakah kita akan pergi sekarang?" Bai Xiachen melompat ke atas dan ke bawah dengan keterujaan, wajah gembiranya dipenuhi dengan wajah suci.
Mendengar akan hal ini, sekumpulan musang yang masih berada di dalam bilik itu semuanya menghembus nafas lega, syukur, moyang kecil ini akhirnya pergi. Sekarang kita tidak perlu sentiasa berada dalam ketakutan.
“Mama bawa awak balik cari pakcik. Sudah lima tahun, mama tertanya-tanya sama ada dia hidup dengan baik."
Di Rumah Bai, hanya tinggal adiknya Bai Xiao yang dia jaga.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasy~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...