“Ah!”
Setelah lehernya tiba-tiba tersangkut oleh cakar Little Rice, Bai Zhi menjerit panik sambil air mata mengalir di tubir matanya. "Kamu kucing sialan, saya akan menguliti kamu hidup-hidup!"
Menunjukkan penghinaan di mata harimaunya, Little Rice sudah mengelak sebaik sahaja gadis itu berjaya menerkamnya.
Humph, manusia kecil fikir dia boleh menguliti keturunan bangsa Harimau Putih? Apabila saya dewasa kelak, saya boleh menenggelamkan awak hidup-hidup hanya dengan meludah!
Melihat betapa seronoknya kawan kecilnya yang berbulu itu, Bai Xiachen ketawa gembira apabila cahaya licik memancar di matanya. Oleh itu, apabila dia perasan seseorang telah berlari di hadapannya dalam postur pelindung, dia tidak teragak-agak untuk berlari memeluk paha pendatang baru itu.
“Woooh, tolong selamatkan saya. Perempuan jahat tu cakap dia nak cekik saya.”
Orang di hadapan jelas berhenti, dan suaranya sangat dingin dan acuh tak acuh, membuatkan Bai Zhi menjadi lebih gila daripada sebelumnya.
“Bai Zhi, kamu bukan sahaja membuli orang yang lemah, kamu juga memilih yang kecil sekarang! Awak rasa ini Rumah Bai di mana sesiapa boleh dibuli oleh awak?”
Menggertak gigi kerana kecewa, Bai Zhi menjerit. "Bai Xiao, awak buta atau apa?! Mana satu mata awak nampak saya buli budak tu? Jelas sekali kucing ini yang membuli saya!"
Bai Xiao…
Nama ini serta-merta menyebabkan Bai Xiachen membeku seperti patung. Sambil mengangkat kepala kecilnya, budak lelaki itu mendongak buat pertama kali ke arah anak muda terbabit.
“Pakcik…” Air mata mengalir seperti air terjun dari mata budak nakal itu.
Pakcik! Lelaki ini adalah bapa saudaranya!
“Eh?” Samar-samar mengerutkan dahinya, Bai Xiao kemudian menunduk memandang budak kecil yang masih berpaut pada pahanya.
Menyedari apa yang dia katakan secara tidak sengaja, Bai Xiachen tergesa-gesa menyeka air matanya. "Kamu kelihatan seperti bapa saudara saya, jadi saya..."
Melihat budak kecil malang di hadapannya, hati Bai Xia tiba-tiba menjadi tegang dalam kesakitan.
Mungkin jika anak kakak masih hidup, umurnya juga sama dengan si kecil ini. Tetapi Bai Zhi, anak kecil seperti ini pun dia tidak selamatkan?!
Mengubah mulutnya menjadi senyuman sinis. “Saya hanya nampak awak buli budak ni tadi. Jika bukan kerana kucing di sini, dia pasti akan dicederakan oleh kamu. Cara kau bertindak di Rumah Bai sudah cukup buruk, tetapi sekarang anak kecil pun kau tidak peduli? Sejauh mana rendah kau mau?”
Sebaik sahaja dia menghabiskan ayatnya, Bai Xiao segera menarik budak kecil itu ke belakang untuk perlindungan.
"Dengan saya di sini hari ini, kau boleh lupa tentang menyentuh sehelai rambut pada kanak-kanak ini!"
“Bai Xiao!” Bai Zhi mula mengatur rambutnya yang kusut sebelum membuat jelingan tajam ke arah abang tirinya itu. "Kamu tunggu sahaja, saya pasti akan memberitahu ayah bahawa kamu lebih suka menolong orang luar daripada membantu saya!"
Bai Zhi mungkin masih basah di belakang telinganya, tetapi dia cukup tahu bahawa dengan tinggal di tempat ini tiada apa yang baik akan datang daripadanya. Selepas meninggalkan kenyataan mengancam ini, dia dengan pantas meninggalkan kawasan itu.
Tidak dinafikan, selepas tindakan Bai Xiachen itu, semua imej baik Bai Zhi yang dibinanya selama ini telah musnah sepenuhnya hari ini.
*******
Selepas Bai Yan melarikan diri dari genggaman Di Cang, dia segera mahu mencari anaknya kerana dalam hatinya, ada desakan yang kuat memberitahunya bahawa lelaki itu berkemungkinan adalah individu yang sama yang pernah dia gunakan untuk menghilangkan dadah pada hari itu sejak enam tahun lalu. Ini juga bermakna lelaki itu berkemungkinan bapa Bai Xiachen!
Sebagai tindak balas pertama, satu-satunya perkara yang dia mahu lakukan sekarang ialah mencari anaknya dan menyembunyikan budak lelaki itu sebelum lelaki itu mengesan mereka berdua.
Namun, apabila Bai Yan berjaya berlari separuh jalan ke rumah agam yang dia sediakan, dia cepat-cepat memerhatikan anaknya dengan pandangan kotor di luar restoran itu.
Tetapi itu bukan bentuk tarikan utama untuk tumpuannya, tetapi pada orang yang Bai Xiachen berpaut…
Memandang sekilas belakang Bai Zhi, kemudian kembali pada wajah nakal anaknya, wajah Bai Yan serta-merta menjadi gelap.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasy~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...