"Tidak perlu, kepulangan saya kali ini bukan sahaja untuk membalas dendam, ia juga untuk menjelaskan beberapa soalan yang saya ada." Kilauan bersinar di matanya, "selain itu, saya bukan hanya mahu Rumah Bai hilang, saya mahu martabat mereka runtuh sepenuhnya apabila mereka jatuh. Apa sahaja keuntungan yang mereka ambil dari Rumah Lan akan menjadi keuntungan yang akan mereka tumpahkan semula."
Tiga orang tua itu berkongsi pandangan pada kenyataan itu. Selama bertahun-tahun hidup bersama murid mereka, bagaimana mungkin mereka tidak mengenali keperibadian Bai Yan? Setelah diputuskan, tidak akan ada perubahan dalam kepalanya.
"Datuk, jangan risau," Bai Xiachen menepuk dadanya dengan yakin, "Saya akan melindungi mama dan tidak akan membiarkan penjahat itu membahayakan kami."
Menjadi hangat di dalam hati, Bai Yan percaya dia tidak boleh meminta lebih daripada seorang anak lelaki kecil.
Sesaat kemudian bayi lelaki itu merosakkan mood dengan menambahkan frasa yang tidak konsisten pada ayatnya.
"Jika saya tidak boleh melakukannya maka saya akan memanggang Little rice."
Kesian Little Rice. Dia sedang menikmati tidur lena di lengan budak lelaki itu apabila dia mendengar ini, sehingga menyebabkan anak harimau itu hampir tersandung ke tanah dalam keadaan panik.
Ini... apa kaitan berjanji dengan dia?
"Baiklah.." Qiu Shu Rong menghembuskan nafas,
"Beri perhatian kepada keselamatan kamu walaupun semasa dalam perjalanan. Jika ada apa-apa yang awak perlukan, apa-apa pun, jangan teragak-agak untuk kembali kepada kami. Oh ya, Tuan Muda sudah kembali. Adakah awak ingin melawatnya sebelum berlalu?"
"Godfather sudah kembali?"Mata Bai Xiachen yang besar bergerak kelihatan sangat comel sambil menarik lengan baju ibunya,
"Mama, bolehkah kita pergi mengucapkan selamat tinggal kepada Godfather sebelum pergi?"
Sebagai balasan, Bai Yan memegang tangan budak lelaki itu dan mengangguk sedikit pada tiga orang tua di depannya."Jika dia kembali maka tidak baik jika kita tidak melihatnya sebelum pergi. Shifu-shifu saya, jaga diri kamu."
Selepas mengucapkan kata-kata terakhir, dia perlahan berpaling dengan anaknya dan meninggalkan pemandangan indah merah yang menakjubkan untuk tiga orang tua itu.
"Abang, Old Three." Ren Yi (Old Two) tersenyum masam,"Kita benar-benar telah memalukan nama kita sebagai ketua ahli alkimia di Tanah Suci. Berbanding dengan murid kita yang berharga, kita terlalu rendah. Semua resipi yang dia ada, saya tidak pernah melihatnya sebelum ini!"
Qiu Shu Rong dengan sangat bangga mengangkat kepalanya.
"Hoho, jangan lupa saya yang membawa gadis itu kembali ke sini beberapa tahun lalu. Memandangkan kita telah menyembunyikannya sekian lama, sudah tiba masanya kita membiarkan dia keluar dan menggembirakan dunia. Saya sudah dapat melihat wajah-wajah keparat dari Mazhab Perubatan itu."
Sebagai mazhab nombor satu yang mengkhusus dalam penciptaan perubatan, Mazhab Perubatan biasanya menghina ahli alkimia lain di luar sana dan sering menolak sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengan pandangan mereka. Oleh itu, tiga orang tua di sini dengan sengaja menyembunyikan murid mereka daripada dilihat oleh orang lain, hanya supaya mereka boleh memukau pihak lain sekali.
Pada masa ini, Bai Yan telah pun tiba di destinasinya di belakang gunung, sama sekali tidak menyedari niat shifunya.
Gunung dan tasik di latar belakang, lelaki yang dicarinya kini berdiri membelakanginya. Tiada negativiti boleh ditemui di sini, hanya persamaan yang mencolok dengan keindahan yang tidak realistik yang terdapat dalam lukisan.
"Godfather," Bai Xia melambai-lambaikan tangannya yang pendek gemuk ke arah lelaki itu untuk menarik perhatiannya.
Sudah tentu, lelaki itu perlahan-lahan menoleh untuk mendedahkan kontur kemuliannya. Walaupun wajahnya boleh membayangi bintang yang paling terang di langit, matanya tetap tidak berperasaan sehingga sakit melihatnya.
"Saya mendengar dari shifu saya bahawa awak datang jadi saya sengaja datang untuk mengucapkan selamat tinggal kepada awak. Saya dan Xiachen kecil akan pergi sebentar."
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasy~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...