Pernahkah kamu melihat harimau mencakar seseorang? Serius, harimau menggigit! Gigit okay!
“Dia datang!” Mata Bai Xiachen bersinar serta-merta.
Dengan serta-merta melihat lukisan di tangannya, dia memadankan wajah gadis yang pergi dengan yang ada dalam lukisan itu. Sambil tersengih nakal.
"Baguslah Grandshifu tahu mama tidak akan membenarkan saya masuk campur dalam Rumah Bai dan memberikan saya potret mereka lebih awal. Dengan ini saya boleh mengenali mereka dengan mudah!”
Pada masa itu, dia segera mengambil beberapa abu dan menggosoknya ke mukanya.
Tidak lagi baik dan comel, penampilannya kini kelihatan kotor dan biasa.
“Apa yang awak buat?” Little Rice menjadi gelap di muka kerana pergerakan budak lelaki itu yang mengelirukan.
"Sudah tentu untuk membuatnya supaya mereka tidak mengenali saya."
Dengan penyamarannya selesai, Bai Xiachen dengan pantas meluru dan merempuh susuk tubuh Bai Zhi yang baru sahaja turun dari tangga.
Terkejut dengan sentuhan yang tiba-tiba itu, Bai Zhi melakukannya secara refleks untuk menolak budak lelaki kotor itu dengan tangannya.
Namun……
Sebelum dia dapat menyentuh budak kecil itu dengan jarinya, budak lelaki itu tiba-tiba membuat hayunan penuh ke belakang dan mula berguling menuruni anak tangga.
Ini sudah tentu mengejutkan Bai Zhi kerana dia tidak sempat menyentuhnya. Jadi kenapa? Mengapa budak kecil itu jatuh ke belakang?
“WHAA!”
Bai Xiachen serta-merta menjerit meraung, menarik perhatian pejalan kaki di sekeliling dengan suaranya yang menyedihkan.
“Meow.”
Pada saat itu juga, Little Rice sudah sebati dengan perbuatan menjadi kucing, oleh itu bunyi mengeong datang begitu semula jadi kepadanya. Sebagai menunjukkan mahu "melindungi" pemiliknya, anak harimau itu membuat sapuan pada muka gadis yang tercengang itu.
Ketika dia berjaya menyedarkan dirinya, Bai Zhi hanya dapat melihat cakar yang datang menghampirinya. Dengan tergesa-gesa, dia hanya dapat menggunakan tangannya untuk melawan.
“Ah!”
Merobek daging lembut itu, rasa sakit yang tajam menimpa gadis itu apabila aliran darah yang panjang memancar keluar dari luka itu.
“Apa yang berlaku?”
Kemudian pada ketika ini, seorang lelaki melangkah keluar dari restoran selepas terkejut dengan kekecohan itu. Melihat Bai Zhi yang menangis dan Bai Xiachen yang kelihatan kotor, wajah lelaki itu menjadi sangat hodoh.
"Yang Mulia." Bai Zhi memanggil sambil menangis kepada putera mahkota seperti dia telah dianiaya dengan teruk,
"Saya tidak tahu apa yang berlaku, tetapi sebaik sahaja saya keluar dari pintu, budak lelaki ini merempuh saya dan kemudian jatuh ke belakang."
Nota: Maaf kawan-kawan tetapi saya tidak dapat menukar bahagian ini supaya masuk akal. Daripada Yang Amat Mulia atau Yang Mulia, buku-buku Cina suka menggunakan gelaran sebenar mereka apabila menyeru kepada royalti yang agak mengacaukan ayat seterusnya di sini.
Tengku Mahkota?
Masih di atas tanah, air mata budak lelaki itu mula beralih kepada lelaki yang dimaksudkan.
Jadi dia ini lah yang bersama dengan Bai Ruo dan membuang ibunya, bajingan itu?
Pada masa yang sama, pandangan Nangong Yi jatuh pada budak lelaki yang kotor itu, matanya agak dalam merenung.
Jika apa yang Bai Zhi katakan itu benar, maka hati licik budak lelaki itu terlalu dalam...
“Kamu orang jahat!”
Melompat dari tanah, Bai Xiachen menyeka air mata dari mukanya dengan jari-jari kotor itu dan membuat muka sedih. "Saya hanya lapar dan ingin masuk ke dalam untuk makan. Tetapi apabila saya melakukannya, kamu menghalang saya dan memarahi saya, mengatakan saya pengemis yang kotor dan menyuruh saya menjerit kerana saya menghalang jalan anda!” Tersedu-sedu seperti dia benar-benar menangis, "Saya hanya lapar, dan saya mempunyai wang. Sebelum ayah meninggal, dia memberi saya banyak wang.”
Tidak mahu memfitnah ibunya sendiri, budak nakal itu hanya mampu membawa keluar bapanya yang tidak pernah dilihat untuk kelakuannya itu.
“Kau…” Menggigil kerana marah, Bai Zhi cuba menegur tuduhan itu. “Kamu berbohong!”
Walaupun Bai Zhi dan kakaknya suka membuli Bai Yan di rumah, tetapi semasa di luar, identiti mereka adalah seperti kakak malaikat yang mengambil berat tentang orang lain. Ini juga sebahagiannya berkaitan dengan ajaran Yu Rong.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasia~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...