Dihentikan di depan pintu oleh pengawal, Bai Yan tidak marah, sebaliknya, dia mengambil dua langkah ke hadapan dan meningkatkan tekanannya.
"Zhang Yao, menantu pengurus rumah Bai. Melalui hubungan bapa mertua kamu, awak menjalankan tugas di sini dan hanya akan mematuhi ibu Yu Rong. Kalau tak silap saya, alasan awak menghalang saya di sini juga adalah arahan dari perempuan tua itu.”
Mengikuti setiap perkataan dari mulut Bai Yan, raut muka pengawal itu berubah hodoh seketika kerana apa yang dikatakan oleh wanita muda di hadapannya itu semuanya adalah betul. Bukan rahsia lagi dia menantu kepada pengurus rumah Bai, tetapi tidak sepenuhnya mematuhi puan tua itu. Tuan rumah pun tidak tahu tentang itu!
“Oleh kerana takut wanita lain datang untuk menggoda Bai Zheng Xiang sebaik sahaja Rumah Bai menjadi terkenal, mereka telah menyuruh kamu ditempatkan di sini untuk menghentikan sebarang kemungkinan ancaman. Adakah saya betul?" Bai Yan menunjukkan segala-galanya, wajahnya tersenyum sepanjang masa.
Sebelum datang ke sini hari ini, dia telah melakukan semua yang diperlukan untuk menggali latar belakang setiap ahli Rumah Bai, termasuk pelayan di sini juga.
Jika bukan kerana sokongan yang kuat, pengawal ini tidak akan begitu berani dan sombong dengan sikapnya.
“Eh?”Satu suara tidak percaya tiba-tiba memecahkan suasana sunyi.
Baru sahaja Bai Yan mengikuti bunyi itu dan menoleh, sepasang mata yang terkejut sudah terpaku pada dirinya dari belakang.
“Awak… kakak?”
Memerhatikan gadis manis di hadapannya, Bai Yan hanya mengeluh sebagai jawapan.
Adakah ini yang dikatakan pertembungan yang tidak dapat dielakkan antara musuh?
Saya baru sahaja pulang dan saya sudah terserempak dengan anak bongsu Yu Rong. Heck, saya masih belum melepasi pintu!
"Kakak, adakah itu benar-benar awak?" Gadis itu membuat muka gembira,
"Tahukah kakak bahawa selepas kamu menghilang bertahun-tahun yang lalu, nenek sebelah ibu saya menjadi sakit hati kerana ibu sentiasa mengimpikan kepulangan kamu dengan selamat siang dan malam. Bagus la sekarang kerana kakak telah kembali."
"Bai Zhi, jadi ini adalah cik pertama keluarga awak yang terkenal di Rumah Bai? Yang mengandung sebelum kahwin kemudian kawin lari dengan lelaki itu? Ya, untuk berfikir seorang wanita yang kehilangan kesuciannya akan berani kembali!"
Kumpulan gadis-gadis muda yang mengikuti di belakang Bai Zhi itu menghantar pandangan tajam ke arah Bai Yan, mata mereka dipenuhi dengan penghinaan yang jelas.
"Kamu tidak boleh berkata begitu tentang kakak saya!" Bai Zhi mula merah padam menandakan dia marah.
"walaupun perkara ini adalah kakak saya yang salah, dia tetap saudara kandung saya! Ibu saya sentiasa sangat menyayanginya! Walaupun saya dan kakak saya Bai Ruo dizalimi, kita tidak boleh salahkan kakak saya di sini! Jika kamu membulinya maka kamu akan menentang Rumah Bai kami!”
Bai Yan sedikit mengecilkan matanya mendengar kenyataan itu. Daripada tanggapannya, Bai Zhi ini seorang yang baik hati atau naif.
Pada mulanya, tidak pernah ada kes di mana dua beradik ini akan bersatu untuk membuli dirinya sendiri!
Oleh itu, dia hanya tertanya-tanya mengapa Bai Zhi ini mula mempertahankan dirinya, kini ternyata anjing tidak pernah berubah. Najis anjing tetap najis anjing!
“Ibu awak memang melayan saya dengan sangat baik.”Dia menyapu pandangannya ke Bai Zhi,
“dia takut saya gemuk jadi dia tidak memberi saya makan dan membuatkan saya kelaparan. Dia takut saya akan mensia-siakan mas kahwin ibu saya jadi dia dengan baik hati mengambil mereka semua ke dalam jagaannya. Oh ya, dia juga fikir saya mungkin terlalu boros di khalayak ramai sehingga dia tidak pernah menyuruh saya memakai sebarang barang kemas selepas ibu saya meninggal dunia.”
Selepas beberapa siri menumpahkan kacang di hadapan kumpulan gadis itu, Bai Yan berjaya menyaksikan anak nakal sombong itu berubah dari malaikat kepada muka yang mengerikan.
"Jadi ya, saya benar-benar perlu berterima kasih kepada ibu awak untuk semua tahun kasih sayang yang dia berikan kepada saya!" Bibirnya mengukir senyuman.
Dengan segala yang dikatakan, Bai Yan mengangkat kepalanya tinggi-tinggi dan dengan bangganya berjalan masuk ke kediaman itu selepas enam tahun meninggalkan tempat ini.
Semantara orang ramai yang berada di belakang memandangnya kini menjadi kecoh.
Walaupun Bai Yan dari dahulu mempunyai gelaran sebagai nombor satu tercantik di kerajaan, tetapi pertumbuhannya sentiasa sangat kurus dengan hampir tidak ada daging di dada. Tambahan pula, kebanyakannya tidak memberi perhatian sebelum ini kerana wajah aslinya yang indah, tetapi Bai Yan tidak pernah memakai barang kemas di khalayak ramai, atau mekap dalam hal itu.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Фэнтези~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...