“Kalau awak perlukan bantuan, saya boleh tolong awak." Kemesraan secara beransur-ansur memenuhi pandangan tanpa emosi Chu Feng Yi.
Dengan senyuman yang lebih indah daripada latar belakang yang indah, Bai Yan dengan santai mencubit kelopak bunga yang jatuh dengan jarinya sebelum bertanya: "Feng Yi, adakah awak rasa bunga pic di sini cantik?"
Tiada balasan datang. Bagi lelaki itu, tidak kira betapa cantiknya bunga pic yang gugur ini, ia pucat berbanding wanita yang berdiri di hadapannya.
“Malangnya, secantik mana pun bunga-bunga ini, ia akhirnya akan layu selepas jatuh dari pokok. Saya tidak mahu menjadi seperti itu, menjadi seseorang yang tidak boleh bertahan sendiri."
Seolah-olah keluar dari khayal, Chu Feng Yi membawa perasaan rumit di matanya.
"Saya faham maksud awak, tetapi... Jika awak mahu mencari seseorang untuk dipercayai, saya lebih bersedia untuk menjadi milik awak dan tempat Xiachen bergantung. Sebelum itu, saya akan bertindak sebagai abang yang mengawasi awak.”
Mendapat pemahaman daripada rakannya, Bai Yan membentuk senyuman cerah dan memegang tangan anaknya sekali lagi, "Xiachen, mari kita pergi sekarang."
"Baik!" Kanak-kanak itu membuat senyuman yang tulus kepada Chu Feng Yi, "Selamat tinggal Godfather, saya akan merindui awak."Berdiri di bawah pokok bunga pic, lelaki yang tidak realistik itu memerhatikan belakang pasangan yang sangat disayanginya itu. Secara tiba-tiba, syurga yang terdiri daripada gunung dan tasik kini menjadi sangat sunyi tanpa kehadiran mereka…
"Mama, adakah kamu tidak suka Godfather?" Bai Xiachen menyoal Bai Yan selepas kembali ke kabin mereka.
"Bukan mama tidak suka godfather awak, tetapi ia bukan jenis 'suka'. Mama hanya menganggap dia sebagai keluarga. Jika tidak ada kemungkinan maka saya tidak mahu memberinya harapan palsu.”
Dia sentiasa menjadi jenis penentu. Sama ada cinta atau cara dia mengendalikan sesuatu dalam hidup, Bai Yan tidak akan sekali-kali mengheret mereka dan membuat kekacauan.
Bai Xiachen menganggukkan kepala kecilnya seperti dia hampir dapat memahami maksudnya. "Walaupun saya sangat menyukai Godfather, tetapi mama adalah mama, selalu betul."
Terhibur dengan tindakan comel anaknya, Bai Yan mencubit budak lelaki itu di pipinya yang lembut. "Mari, mari kita pulang."
"Mama, adakah mama fikir pakcik akan menyukai saya?"
"Oh, bilakah awak pernah mengambil berat tentang pendapat orang lain?"
"Sebab mama suka dia, jadi saya juga mahu dia suka saya."
"Oleh kerana awak sudah mengatakan dia seorang yang disukai mama, maka sudah tentu dia akan menyukai kamu."
Sambil memegang tangan kecil Bai Xiachen, Bai Yan membawa anaknya pergi, hanya meninggalkan suara mereka yang beransur pudar di udara.
******
Masa enam tahun tidak boleh dianggap lama dan tidak boleh dianggap pendek, namun terdapat beberapa perubahan drastik yang berlaku di Kerajaan Liu Huo.
Pertama ialah kelahiran cucu diraja oleh Gundik Diraja Bai Ruo. Disebabkan pergerakan besar-besaran oleh haiwan di dunia termasuk binatang iblis. Khabar angin mengatakan bahawa kekecohan itu adalah untuk menyembah kanak-kanak tersebut.
Walaupun Demon Beasts membawa perkataan "demon" dalam namanya, tetapi sebenarnya, makhluk ini adalah simbol kekuatan.
Oleh itu, putera kedua segera dinobatkan sebagai pewaris takhta, sekali gus menaikkan status Bai Ruo kepada puteri mahkota.
Di samping itu, perkara yang paling banyak disebut untuk melibatkan wanita di dunia ialah kemunculan raja baru dengan nama keluarga yang berbeza di kerajaan lima tahun lalu.
Lelaki itu bernama Di Cang. Walaupun latar belakangnya masih menjadi misteri kepada semua orang, Baginda tetap yakin dengan kemampuan lelaki itu dan membenarkannya menggunakan nama keluarga "Di" dalam gelarannya. Ini membuktikan betapa sangat disenangi raja baru ini.
~Nota: Di dalam bahasa Cina sebenarnya bermaksud maharaja atau raja. Memandangkan saya tidak boleh menggunakan raja atau maharaja sebagai nama keluarga, Di perlu lakukan.
Selain itu, memandangkan betapa berdosanya dia kacak dan berkuasa, tiada wanita yang dapat menolak pesonanya. Itu sahaja menyebabkan kegilaan di kalangan golongan wanita.
YOU ARE READING
MUSANG BERHARGA YANG COMEL : DOKTOR ILAHI IBU MEMBALIKAN SYURGA!
Fantasi~ This is not my own story~ ALL CREDITS BELONG TO THE OWNER💜💜 > Terjemahan ini adalah dari saya sendiri 🤗 Dia adalah keturunan keluarga Aristokrat Cina Purba. Baru sahaja berhijrah ke dalam tubuh wanita muda yang penuh dengan afrodisiak, dia ti...