Het was in de middag toen mijn telefoon af ging. Ik was verbaast wanneer ik zie wie het was. Ik nam op. 'Lina Lina?' Roep hij. Hij leek over de zeik. 'Wat is er Lucas?' Vroeg ik. Hij was zwaar aan het ademen. 'Je moet komen Lina, ik heb iets ergs gedaan.' Ik kijk naar Blaine en zucht dan. 'Lucas.' Mompel ik. 'Nee Lin Ashton en ik hebben een ongeluk gehad door mij.' Met groten ogen keek ik naar Blaine. 'Welke ziekenhuis?' Vroeg ik. 'Dicht bij school.' Mompelt hij. 'Ik ben er binnen twee uur.' Lucas leek zo blij, hij leek net een klein kind. 'Blaine je moet me naar het ziekenhuizen brengen.' Hij leek me niet te begrijpen. 'Ash heeft een ongeluk gehad.' Blaine zuchten maar knikte en deed wat ik vroeg. Geen van ons deed iets of zei iets. Het leek voor mijn ook uren te duren en het was ook. Michael zou er ook zijn, en Lucas vond het ook goed voor deze ene keer. Wanneer ik naar binnen loop zie ik meteen Lucas staan. 'Lin.' Hij rent naar me toe en slaat me in een knuffel. Hij was echt een klein kind. 'Lucas wat is er gebeurd?' Vroeg ik. Hij kijkt me aan en krijgt tranen in zijn ogen. Hij vertelde het verhaal en ik kijk hem aan. 'Lucas wat wil je nu wil je er wel zijn voor het kindje of niet?'
Hij haalde zijn schouders op. 'Ik ben bang.' Zucht hij. Ik knik. 'Ik ook.' Dan staat Michael staan me. 'Lieverd.' Michael drukt een kus op mijn kruin en gaat naast me zitten. Niemand zei meer iets, tot een dokter naar ons toe kwam. 'Jullie kennen meneer Irwin?' Vraagt ze. We knikken. 'Het gaat goed komen, hij heeft een flinke hoofdwond en we moeten even kijken of hij zijn geheugen nog heeft.' Lucas hikte en snikte. Voor de eerste keer kreeg ik medelijden met hem, hij had dit veroorzaakt. Weer iets. Ik kalmeerde hem niet ik keek alleen maar vooruit. 'Jullie mogen mee komen.' Meteen stond ik op en loop zijn kamer in. Zijn ogen waren nog gesloten. Het was de eerste keer dat ik hem zo zag. Ik wilde hem zo niet zien, zo kwetsbaar. 'Ow ash.' Zucht ik. Michael komt me vast en raakt dan even zijn hand aan. 'Hou je taai Maatje.' Met tranen in mijn ogen keek ik naar hem. Hij was een van mijn goede vrienden. 'Word snel wakker Ashie.' En ik gaf hem een kus op zijn wang. Samen met Michael loop ik de kamer uit. En dan kijk ik naar Lucas. 'Doe dit nooit meer Lucas.' Hij knikte. 'Lin?' 'Wat?' 'Ik wil het.' 'Wat?' 'Het kindje.'
JE LEEST
College Girl❌ Michael Clifford #wattys2015
FanfictionMichael Clifford een negentien jarige badboy met een moeilijk verleden waar hij met niemand over praat. Hij zit vol tattoos en piercings en hij heeft groen haar. het enige wat hij doet is muziek luisteren in zijn studentenkamer en zeuren. Hij heeft...