6. - Lina

1K 87 2
                                    

Mijn eerste week is zo snel gegaan. Het is alweer vrijdag, de dag dat ik ga feesten met de groep van Lisa. Helaas gaat Lisa weg over een paar weken, en geeft ze de leiding aan iemand anders, en diegene word de party queen

"Miss venderwaal alsu iets wil leren in mijn les moet u ook wel bij deze les blijven! En niet zo denken aan u sexy vriend." Roept mevrouw Marin boos. Ik kan het niet laten en ik schiet in de lach. "Sorry mevrouw!" Mevrouw Marin zucht even en draait zich daarna weer naar het bord. Ze schreef vanalles op, wat ik gelukkig kende. Ik schrijf alles op in mijn boek, en dan gaat de bel. Pauze. Zo snel als ik kan loop ik naar buiten, en ga aan de feest tafel zitten. "Lintje." Zegt Lisa vrolijk. Ben je er klaar voor?" Ik knik de rest komt bij ons zitten. "Die Clifford gast met dat groen haar, heeft het erg bond gemaakt!" Zegt Lara. Ik kijk haar verbaast aan. "Wat deed hij dan?" Lara lacht. "Lieverd, Michael doet altijd zo, hij is helemaal niet zo goed als jij denkt!" Ik voel me boos worden. "Ik ben zijn roommate, ik zie hem elke dag. Maar nee ik ken hem niet!" Lara kijkt me aan alsof ze me elk moment voor mijn hoofd kan slaan. "Jij kent hem helemaal niet, jij bent hier nog maar een week!" Roept ze. Ik zucht en wil iets terug zeggen, maar ze loopt wel weg. "Ze heeft gelijk Lina. Jij kent Michael niet zoals wij hem wel kennen." En met die woorden loopt Lisa ook weg. Fijn.

Als ik naar binnen loop, zie ik dat iedereen me aan kijkt. Ik loop naar eet rij en pak wat eten en leg die op mij bord. Als ik weer naar buiten loop zie ik Michael alleen zitten. En ik kan het niet laten om niet bij hem te gaan zitten. "Hey." Lach ik en ga naast hem zitten. Hij glimlacht mij kant op maar zegt niks. "Lara zei dat je iets gedaan hebt?" Vraag ik. Zijn glimlach is meteen verdwenen nu ik het er over heb. "Je wilt het niet vertellen?" Vraag ik. Hij knikt en neemt een hap van zijn wortel. Ik kan niks anders doen dan zuchten. natuurlijk doet hij weer zo. Misschien hadden ze allemaal wel gelijk. Ik kende deze jongen helemaal niet. "Wat kijk je moeilijk." Zegt hij opeens. Maar ik reageer er niet op, ik was er helemaal klaar mee, dat hij me bijna niks wilde vertellen. "Lina?" Adriaan kijkt me aan glimlacht naar me. Ik glimlach terug en knik naar hem. "Whats up?' Vraag ik. Hij lijkt even te twijfelen. 'Wil je vrijdag met mij mee naar het feest van Lisa?" Vraagt hij iets te onzeker. Ik knik. "Tuurlijk." Ergens wist ik zeker dat Adriaan iets voor me voelde, maar ik hoopte dat hij zou zien dat ik hem totaal niet leuk vind. Ik hoor Michael zuchten en dan staat hij op. Verbaast kijk ik hem aan. "Wat ga je doen?" Vraag ik. Maar hij haalt alleen maar zijn schouders op. Dan loopt hij weg. 'Clifford loser.' Hoor ik Luke zeggen. Ik spring van mijn stoel af naar Luke toe, maar ik zie dat ik al te laat ben. Michael heeft hem al een klap verkocht.

College Girl❌ Michael Clifford #wattys2015Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu