1. - Lina

1.6K 96 1
                                    

"Klaar om te gaan?" Vroeg Mama. Ik knikte en stapte de in de auto. M'n grote broer Blaine gaat achter het stuur en Mama gaat naast hem zitten. Dan had je mij. En dan m'n kleine broertje Jake. "Ga je nu echt naar College?" Vroeg Jake. Ik knikte. "Ze word nu officeel een college girl!' Zei Blaine lachend. Ik rolde met mij ogen en keek naar buiten. Ik zou hier dus helemaal niks missen, misschien mijn vrienden maar die zie ik wel weer als ik een keer thuis kom. "Lin?" Ik keek op en keek vragend m'n moeder aan. "Ja mam?" Ze keek even naar buiten. "Doe je wel voorzichtig? En niet teveel feesten!" Ik knikte, en hoorde even hoe Blaine begon te lachen. "Mam kom op, natuurlijk gaat ze wel feesten! Dat is daar het leukst." Zei Blaine. Mam rolde even met haar ogen. Jake kijkt ons allemaal niet begrijpend aan. Maar niet dat iemand op het 10jarige jongetje reageert.

"Blaine zijn we er al?" Vroeg Jake na een half uur. Blaine schudden zijn hoofd, na een kwartier vroeg Jake het weer. "Jake please shut up!" Fluisterde ik. Mam keek me boos aan, natuurlijk had ze me weer gehoord. "Dat zeg je niet tegen je kleine broertje Lina!" Ik zuchtte even. "Mam ik weet niet maar jij scheld ook gewoon waar Jake bij is." Ze keek me nu alleen maar bozer aan. "Wat het is zo?" Blaine knikte en Mam kijkt hem nu ook boos aan.

"Kijk uit Blaine dadelijk, maakt Mam nog een kikker van je!" Jake kijkt me geschrokken aan. "Is mama een heks?" Ik knikte. "Ja en als je dan iets verkeerds doet verandert ze je in een kikker." Jake keek naar Mam met grote ogen. "Jake lieverd dat is echt niet zo!" Ik begin zacht te lachen. "Wat geloof jij dingen snel zeg Jakie!" Jake rolde nu ook met zijn ogen en keek uit de raam. Steeds kwamen we er dichter bij, en ik begin veelste zenuwachtig te worden. Ik laat een zucht uit mijn mond gaan, en iedereen in de auto keek naar mij. "Lintje word zenuwachtig!" Lachtte Blaine. Venijdig kijk ik hem aan. "Shut up Blaine!" Mompelde ik en ik keek naar buiten. We zijn er. We stappen de auto uit, en ik keek even goed rond. "Ow mijn kleine meisje word groot." Zei Mam met tranen in haar ogen, en ze nam me in een dikke knuffel. "Bel me als er is iets okay?"

"Okay!" Ik keek naar Jake die ook tranen in zijn ogen heeft staan. "Ik ga je missen iritante zus!" Zei hij en geeft me een knuffel. "Pas goed op jezelf knul! Okay?" Jake knikte. Ik keek naar Blaine die al mijn koffers al vast heeft. Ik knikte, dat ik er klaar voor was. Ik zwaaide nog een keer naar mijn moeder en broertje, en samen met Blaine loop ik de poor door. Opzoek naar mijn kamer. En hopelijk ook een leuke roommate. We lopen naar het zuiden, want daar ergens moet de kamer zijn. We lopen het gebouw in. En ik keek op een brief. "Lina Venderwaal kamer 101" Ik ga opzoek naar de sleutel, en loop dan samen met Blaine verder. "Ik hoop voor je dat je een leuke roommate hebt!" Zegt hij. Ik knikte. "Ja dat hoop ik ook." Al snel hadden we het gevonden. Ik maakte de deur open en laat perongelijk alles vallen. "Ik heb een roommate met groen haar." Fluisterde ik naar Blaine die begint te lachen.

College Girl❌ Michael Clifford #wattys2015Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu