11 - Luke

887 76 3
                                    

Calum en ik hebben onze kapot gelachen gisteren. Ik heb tegen Michael gezegd als hij nog een keer met Lina praat buiten de lessen om. En hij luistert natuulijk want anders zou ik Lina iets aan doen. Lina Venderwaal, het eerste meisje waar ik echt verliefd op was. Tot ik iets deed of ja iets wat iemand anders deed en zij brak mijn hart

Lachend lopen Lina en ik hand in hand over het schoolplein. We zaten in groep zeven, maar ik had nog nooit zo'n lieve aardig zacht meisje gevonden. "Luke je staart naar me." Lachtte ze. Ik glimlachtte naar haar. "Dat komt omdat je zo mooi bent." Blozend keek ze weg. "Jij bent gek." Fluisterde ze. "Ja op jou." Ze lachtte naar me en geeft me een kus. "Hemmings." Hoor ik achter me en ik zie Calum staan. Lina zwaai even naar hem en we lopen met ze drieeen naar het klaslokaal. "Luke." Melanie een meisje uit onze klas een Barbie pop van top tot teen keek me glimlachend aan. "Barbiepop." Zei ik en liet mezelf vallen op de stoel.

"Als je haar nou eens laat gaan voor mij." Zei ze. Maar ik schudden mijn hoofd. Lina was mijn meisje niemand zou tussen ons komen. We kregen huiswerk mee en we liepen lachtend naar haar huis. Haar moeder vond me altijd helemaal geweldig. En haar broer kon ik ook mee over weg. We maakte huiswerk. Zoende wat. Eten en weer zoenen. "Ik hou van jou." Zei ik tegen haar. Ze keek me aan. "Ik ook van jou." Het was de eerste keer dat we dit zeiden tegen elkaar.

Later die avond, stond Melanie en haar groepje van mijn neus. En ze zoende me. Ik duwde haar weg, maar het was al te laat ze hadden een foto genomen en overal op gezet, snel belde ik Lina. Maar ik kreeg al snel voicemail. Shit ze heeft gezien. Snel liep ik naar haar huis, niemand maakte open. Ik belde weer aan. En nog een keer. En nog een keer. Tot Blaine opeens voor me neus stond.
"Ga weg Lucas." Zei hij. Ik schudden mijn hoofd. "Laat het me uitleggen." Zei ik. Lina stond achter hem. "Ik heb het gezien Lucas, ik dacht dat je echt van me hield." Zei ze snikkend. Ik wilde naar haar schreeuwen dat het niks was. "Nee Lina zij zoende mij en ik duwde haar weg maar toen was de foto al genomen." Zei ik. Lina keek me aan, en zuchtte. "Sorry Lucas je weet hoe ik er over denk. Het spijt me maar het is over Lucas." En met die woorden werd de deur dicht gegooit. Ik was haar kwijt, vooraltijd.

***-***
Poor Luke. Ik heb zelf toch ook wel medelijden met hem. Maar ik heb me best gedaan, ik wist niet zeker of ik het zo wel moest doen. Maar ik dacht BOEM gewoon doen. En jeej ik ben happy.
Love ya'all
Xxx Anouk

College Girl❌ Michael Clifford #wattys2015Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu