Als ik me nog eens omdraai om in bed omdat ik deze nacht bijna niet slapen heb. Ik heb geen idee hoe het komt, maar ik ben te wakker. Als ik op mijn klok kijk zie ik dat ik er uit moet. En met een lang gezicht doe ik het maar. Ik kleed me aan, loop naar badkamer en schrik mezelf een hoedje omdat ik net een zombie ben. Ik smeer me onder de make-up en moet mezelf weer omkleden. 'Wat een kutdag.' Mopper ik als ik mijn kamer uit loop. 'Liefje.' Zing Michael en hij loopt naar me toe en slaat me in een knuffel. Ik glimlach. 'Ik heb nu al een rotdag.' Michael kijkt me aan en knikt. 'Hoe komt het?' Ik laat mezelf op de bank vallen en zucht. 'Ik heb niet geslapen vannacht.' Michael kijkt me zielig aan. 'Anders ben je vannacht bij mij slapen.' Ik knik. 'Ik zal er over na denken.' Michael knikt. Ik sta op en loop naar mijn kamer om mijn boeken te halen. 'Vandaag moeten we weer oefenen met de school band.' 'Ja weet ik.' En ik loop weer terug naar Michael. 'Dit jaar ga je het moeilijk krijgen Clifford.' Hij lacht even. 'We zullen zien Venderwaal.'
En hier zit ik dan. In een super saaie les van Mevrouw Stewart. Het ging over Romeo en Juliet. Nou wat leuk, iedereen kent het verhaal al. Ze bleef maar door zeuren. Tot de bel ging. 'Wat ik jullie nu ga opgeven voor huiswerk. Mag je tot het einde van over doen. Het moet een mooi verhaal worden. Misschien over jou zelf, of over een verhaal dat al geschreven is. Doe jullie best want het telt mee of je volgende nog door mag.' Fijn moesten ze dit nou weer doen. We pakken onze boeken en lopen weg. We moesten door naar de volgende les. Snel ren ik naar de oefenruimte van de school band. 'Ze is er.' Hoor ik Ellen roepen. Ik loop naar binnen en zie iedereen al op hun plek staan. 'Sorry mevrouw Steward had een heel verhaal.' Ik zie een nieuw meisje staan ik kijk haar. 'Hoi ik ben Lina.' Ze lacht. 'Ik weet wie je bent. Ik ben Lauren.'
'Iedereen klaar begin maar.' Zei meneer Brouwer. Maar niemand deed iets. 'Jongens, wie wil wat doen?' Vroeg hij. Michael en ik zeiden beiden het zelfde. 'Zingen.' We kijken elkaar aan en we begonnen te lachen. 'Dat is duidelijk. Lauren kan je drummen?' Ze knikt. 'Beter als Lina dat weet ik zeker.' Bah bitch nu mag ik haar al niet meer. 'Ik blijf gewoon het zelfde doen.' Zei Ellen. We begonnen en Michael en ik hadden de grootste lol. We zongen don't stop believing. Een van de mooiste liedjes al zeg ik het zelf. Op het einde kijken Michael en ik elkaar aan. Onze lippen raakte elkaar en we vergaten wie er allemaal bij was het kon ons niks schelen. 'Ja ja stopt maar.' Zei meneer Brouwer. We kijken op en met een rood hoofd kijken we naar hem. 'Ik heb een nieuwtje. Dit jaar gaan we optreden en we kunnen een prijzen winnen. Er zijn drie rondes dus we moeten ons best doen!' We knikte. 'Wat is onze naam?' Vroeg Ellen. 'Lauren en andere.' Ik keek haar aan en begon te lachen. 'Nee wat dacht je van 5 of adore?' De meeste vonden hem wel goed, alleen Lauren stond me boos aan te kijken. Maar ja soms moet iemand een bitch zijn. We waren er nog niet helemaal uit, maar de band naam kwam wel. 'Welk lied gaan we doen?' Maar meneer brouwer stopte ons. 'We moeten meer mensen hebben in onze groep jongens. Dus daarom word er vandaag auditie gehouden en jullie beslissen mee wie er in komen of niet. 'Nou ik stop er al mee ik heb hier geen zin in.' Zei Lauren en ze liet alles vallen en stond op.
We zaten in een grote zaal, en veel mensen kwamen auditie doen. 'Nummer 1 mag komen.' Het was een meisje eerste jaars, ze was goed tot ze hoog ging. 'Sorry je ging een beetje vals misschien moet je onder zangles gaan.' Zei ik. Ze was beledigt. 'Dat was misschien hard.' Fluisterde Michael. 'Nee dat is de waarheid.' Hij lachte. Er waren zoveel mensen gekomen, en veel goede. We hadden een jongen Luke Brooke en zijn tweeling broer jai Brooke. We hadden twee meiden Jenni en Anna. Een jongen Lou waarvan ik zeker wist dat hij homo's was. En nog drie cheerleaders Elza, Brittina en Louisa. We waren met nu met ze elven. 'Nu komt de laatste.' Zuchtte Michael we waren al drie uur verder gelukkig wist iedereen er van. Het was een jongen Ashton. Hij was nummer twaalf. We waren compleet.
***-***
Zoo ik ben zo blij met dit hoofdstuk mijn vingers bleven maar typen en typen en opeens klaar haha. Daar moet je het van hebben. Weet iemand een leuke band neem voor Michael en Lina en Ellen Luke en Jai Jenni en Anna Lou en Elza en Brittina en Louis en ashton? Ik ben flink aan het na denken. Voor de mensen dat dit een beetje op Glee club lijkt. Ja het is ook een beetje zo, maar ik moet eerlijk zijn. Het word totaal niet het zelfde!Ps I LOVE YA'ALL
XxX Anouk
JE LEEST
College Girl❌ Michael Clifford #wattys2015
FanficMichael Clifford een negentien jarige badboy met een moeilijk verleden waar hij met niemand over praat. Hij zit vol tattoos en piercings en hij heeft groen haar. het enige wat hij doet is muziek luisteren in zijn studentenkamer en zeuren. Hij heeft...