1

1.8K 124 10
                                    

"Good morning papa mama" kata Hana Qalisya yang baru turun ke ruang makan .

"Morning sayang" balas mereka serentak .

"Harini Hanim tak boleh ambil Isya sebab kereta dia rosak" kata Hana Qalisya memulakan bicara .

"Oh , kenapa tak cakap? Abang kan ada?" balas Farish yang entah datang dari mana . Dia tersenyum nakal memandang adiknya yang saban hari makin cantik tetapi....

"Isya pergi dengan abang? Taknak Isya . Kang hitam muka Isya kena Sunlight lama-lama" katanya lagi dengan gaya ala-ala diva .

"Habis nak pergi dengan siapa , tuan puteri?" tanya Encik Shahril bernada sindiran .

"Dengan...." hilang kata-katanya . Mukanya berubah cemberut menandakan merajuk .

"See , takde kan . Kalau tak nak pergi dengan abang takpela . Isya jalan kaki ye" ujar Farish menyakat adiknya lalu menghamburkan tawa melihat muka Hana Qalisya yang menahan geram . Comel!

"ABANG!!!" jeritnya lantang . Semakin kuat tawa Farish kedengaran di garaj kereta .

"Mama papa , Isya pergi dulu . Assalamualaikum" ujarnya sebelum menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan orang tuanya . Dia berlari menuju ke arah garaj .

"Eh , jap ! Kalau teksi pun kena bayar , ini kan pula kereta BMW" kata Farish dengan maksud yang mendalam .

Hana Qalisya ni memang pandai tapi bab bahasa kiasan ni memang fail!!

"Habis abang nak Isya naik teksi ke?" tanyanya . Dia tidak faham akan maksud kiasan itu .

"Hish , bukanlah !! Maksud abang , nak duit minyak" ujarnya bernada geram . Terpaksalah straight to the point .

"Lah . Cakap lah nak duit minyak" katanya seolah-olah memberi harapan . Farish mula tersenyum gembira .

"Isya nak bagi ke?" tanya Farish yang melihat Hana Qalisya sedang menyelongkar beg sekolahnya .

"Isya tengah cari pisau nak toreh abang yang mengada-ngada . Dengan adik sendiri pun nak berkira" katanya sebelum memasuki perut kereta dan menghempas kuat pintunya .

Terhinjut bahu Farisah dibuatnya . Runtuh boleh...

♧︎︎︎♧︎︎︎♧︎︎︎

Setelah sampai di hadapan sekolah ....

"Isya nak balik dengan abang ke atau kawan Isya?" tanya Farish inginkan kepastian .

"Isya balik dengan kawan je la . Isya kena stayback harini" balasnya .

"Okayla kalau macamtu . Take care" kata Farish .

"You too" balas Hana Qalisya sebelum membuka pintu kereta .

♧︎︎︎♧︎︎︎♧︎︎︎

Setelah beberapa langkah dia berjalan , terdengar beberapa orang menyapanya dari arah belakang . Kenal sangat suara tu...

"Woi!! Gila laju kau jalan . Penat tahu tak?" kata Adira Farisya yang termengah-mengah disambut dengan Hanim Harisa .

"Mana aku tahu korang ikut aku dari belakang . Aku bertugas ni weh . Cepat lah" katanya sebelum menarik kedua-dua tangan sahabat baiknya bersamanya .

"Kau ni relax lah . Baru pukul 7.00 pagi kot" ujar Hanim Harisa lagi rimas dengan perangai Hana Qalisya .

"Serious lah . Jam aku matilah ni" katanya setelah mereka sampai di hadapan kelas . Mana dia tak gelabah bila tengok jam dah pukul 7.30 pagi tapi sekolah masih tak ramai orang .

"Korang breakfast dah ke?" tanya Adira Farisya .

"Aku belum"

"Aku belum"

Mereka terus menuju ke kantin untuk membeli makanan .

♧︎︎︎♧︎︎︎♧︎︎︎

Siapa tak kenal dengan Trio Diva's . Diorang ni anak Tan Sri tapi belagak nak mampos . Dah lah gedik . Siapapun tak berani lawan cakap diorang , kalau tak teruk kena buli tapi berlainan pula dengan Hana Qalisya .

Hana Qalisya berjalan bersama dua orang sahabatnya . Entah dimana silapnya , dia terlanggar bahu seseorang .

"Woi ! Buta ke" marahnya . Apabila mendongak kepala , terlihat wajah selamba Hasya berlalu pergi tanpa perkataan 'maaf' .

"Ayah dia je pangkat Tan Sri bukan dia" omel Hana Qalisya .

"Dahlah . Kau takkan tak tahu perangai dia" pujuk Adira Farisya .























okay tak part heroin ni? korang belanja author 3 vote boleh untuk author publish chapter hero pulak...

nah , malam ni author belanja double update !

nah , malam ni author belanja double update !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
C | SURI HATI MR.ARMANWhere stories live. Discover now