33

1.8K 56 7
                                    

Tiba-tiba , dia merasakan seperti ada tangan yang melingkari tubuhnya . Tangan itu dipegang sebelum mengalihkan tubuhnya menghadap si empunya tangan .

Tangan Hana Qalisya dikucup lama . Arman Rizky mengelap air mata Hana Qalisya menggunakan ibu jarinya .

"Kenapa nangis , hm?" soal Arman Rizky .

"Terharu" balas Hana Qalisya pendek sebelum memeluk Arman Rizky erat .

Malam itu , menjadi malam yang amat indah buat pasangan itu . Kebahagiaan mulai menyelinap kepada mereka .

♧︎︎︎♧︎︎︎♧︎︎︎

Hasya membuang kulit pisang ditempat laluan murid-murid .

Sengaja dia buat begitu kerana dibelakangnya , musuhnya sedang bersembang rancak tanpa menyedari kehadirannya .

Hari ini , mereka bakal membuat lakonan di atas pentas . Tujuannya hanya satu , iaitu ingin mengambil tempat Hana Qalisya sebagai princess .

Saat Hana Qalisya melalui jalan itu ,

AARGHHHHHH !!

Dia tergelincir dek kerana kulit pisang yang licin membuatkan dia terjatuh .

Adira Farisya dan Hanim Harisa terkejut sebelum menoleh ke belakang .

Mereka menggerakkan badan Hana Qalisya agar Hana Qalisya sedar tetapi malangnya , tiada reaksi darinya .

Dari jauh , Hasya tersenyum sinis .

"Apahal ramai-ramai ni ?" ujar satu suara garau dari kumpulan pelajar yang mengerumuni kawasan .

"Kak Hana , jatuh" ujar salah seorang dari pelajar junior disitu .

Cukup mendengar nama Hana , Arman Rizky tidak menunggu lama sebelum menolak kerumunan itu lalu mencempung tubuh Hana Qalisya yang pengsan untuk dibawa ke bilik rehat .

"Kau dah tahu kawan kau pengsan , kau duduk tengok je ? Ape ke b***h nye kau ni ? Hish , semak aaa" marah Arman Rizky kepada Adira Farisya dan Hanim Harisa .

Pintu dibuka lalu terlihatlah wajah Cikgu Hanis selaku guru yang bertugas menjaga bilik tersebut yang sedang bermain telefon bimbitnya .

"Eh , kenapa ni ?" tanya Cikgu Hanis panik tatkala melihat satu tubuh yang sedang didukung oleh Arman Rizky .

Arman Rizky tidak menghiraukan Cikgu Hanis . Sebaliknya , dia terus meletakkan tubuh Hana Qalisya di atas tilam yang disediakan dengan berhati-hati .

"Arman , cikgu tanya ni . Hana kenapa ?" soal Cikgu Hanis buat kesekian kalinya .

"Dia pengsan tadi" balas Arman Rizky ringkas .

Tiba-tiba , suara berdecit kesakitan kedengaran lantas mereka berdua mengalihkan pandangan pada susuk tubuh yang masih terbaring tetapi tangannya bergerak memegang kepala .

"Isya , Isya . Kau okay ke?" tanya Arman Rizky sambil menggerakkan sedikit tubuh Hana Qalisya .

"Aku kat mana?" tanya Hana Qalisya yang masih berasa sakit pada bahagian pinggang . Matanya perlahan-lahan dibuka lalu wajah pertama yang dilihatnya ialah wajah kerisauan Arman Rizky .

"Kau pengsan tadi . Sekarang , kau dekat bilik rehat" ujar Arman Rizky dengan wajahnya yang ditayangkan selamba .

"Aaa , Cikgu Hanis , maaf , tak perasan cikgu ada dekat sini" ujar Hana Qalisya sopan sebelum menggaru kepalanya yang tidak gatal .

"Yela , dah ada boyfriend , mana nak ingat cikgu ni dah haa" usik Cikgu Hanis .

Pipi Hana Qalisya mula merona merah menahan malu apabila Arman Rizky memandangnya .

"Eh , mana ada cikgu . Alah , cikgu ni"

"Dahlah . Cikgu ada kelas ni . Jangan macamni lama sangat karang apa pulak kawan kamu kata" pesan Cikgu Hanis sebelum mengemas barangnya lalu keluar dari bilik rehat itu .

"Tadi , aku bukan dengan Dira dan Hanim ke ?" tanya Hana Qalisya ingin tahu .

"Diorang tengok je kau pengsan tadi . Nasib aku datang" balas Arman Rizky .

"Kau okay ke tak ni ? Nak balik tak ?" tanya Arman Rizky setelah melihat Hana Qalisya yang mengurut badannya .

"Erm , takpela . Japgi ada persembahan tu kan ? Karang siapa pulak nak ganti tempat aku" ujar Hana Qalisya . Tanpa sedar , Arman Rizky tersenyum kecil .

"Kau tak sabar nak menari dengan aku ke ?" usik Arman Rizky membuatkan pipi Hana Qalisya merona merah tidak ubah seperti tomato .

"Dahlah . Aku nak keluar . Tepi" ujar Hana Qalisya sebelum bangun untuk berlalu pergi tetapi tangannya direntap lembut dari belakang .

Dia menoleh lalu keningnya diangkat tanda 'apa' . Arman Rizky tersenyum senget . Idea nakalnya mula muncul .

"Jom , keluar sekali" ajak Arman Rizky .

Tanpa apa-apa , tangan Hana Qalisya ditarik sebelum tombol pintu dipulas .

Tatkala pintu kayu itu terbuka , terlihatlah ......

























































































quotes untuk chapter 33 ^_^

they always come back when you learn to stop needing them .
















































suspens yang takberapa sangat hehe sorry .

first of all , author nak say sorry cause almost 3 week takpost 🙏

insyaallah , author bagi double update ye sebab chapter ni pun 600 words jee 😼

Baheeraaa

comment kalau ada kekurangan

belanja author 10 vote boleh ?

C | SURI HATI MR.ARMANWhere stories live. Discover now