Kapitel 17

35 4 0
                                    

"Hur länge har du varit vaken?" "En halv timme"
"Är det bara jag som är hungrig?" "Nopp ska vi gå och äta något?" "Japp" där nere satt Omar,Emma,Myran,Ogge,Felix och Malin å åt frukost."God morgon"sa Oscar "god morgon"svarade Felix.När vi satt och åt frukost så kom vi överens om att vi alla skulle gå hem till Oscar och ha ännu en filmkväll vilket vi har haft den senaste veckan.Men i dag ska vi ha den från 20:00-08:00 och man ska försöka vara vaken tills klockan åtta i morgon vilket jag kanske kan klara.Med lite hjälp av Oscar och de som skriker😏.Nu har vi precis kommit hem till Oscar där ingen av tjejerna har varit.Eller jag har varit här typ en gång innan.Men inte någon annan av tjejerna.Nu var iallafall klockan 19:30 så vi börja fixa mat,snacks,dukade,fixa drickan,bytte kläder till mys kläder och sånt.Vi alla satte oss i soffan och satte på filmen.Självklart var jag i Oscar's knä på 5 minuter och inget läskigt hade hunnit komma men det kändes tryggt i Oscar's knä.När ytligare 5 minuter gått så skrek alla utom jag som då tittade på chipsen,Oscar som aldrig skriker,Ogge och My som sitter där och hånglar.Det som förvånar mig är att Malin skriker för det brukar hon inte göra.Jag vågar inte kolla på tv:n då så jag tittar upp på Oscar som sitter och skrattar.

Stockholm?Where stories live. Discover now