~Evelyns perspektiv ~
Det knackade på dörren. Jag gick och öppnade. Omar.
"Heej" sa jag och kramade honom nästan. När han väl tog av sig sin snöiga jacka så kramade jag honom.
"Tjaa" svarade han. Oscar kom ut till hallen och de gjorde en bro hug.***
Omar och Oscar spelade FIFA. Som alltid.
"Kan inte jag få en kanin?" Frågade jag men inget svar.
"Va?" Frågade Oscar.
"Jag vill ha en kanin"
"Varför då?"
"För att den är mysig, spelar inte FIFA och är jätte söt" sa jag.
"Ja men vet du vad? I morgon går du och köper två kaniner. Sen betalar jag dig. För jag är ju gjord av pengar" sa han och skrattade.
"Men du är ju så tråkig när du spelar FIFA" suckade jag.
"Men om jag får en kanin så kan vi ligga och mysa." Sa jag.
"Vi har hundar"
"Glädjedödande" sa jag och la mig i sängen med en hög suck.
"Du kanske får det i julklapp" sa Omar.
"Mm" mumlade jag till svar.***
Jag låg i Oscars famn. Han sov. Till skillnad från mig. Jag kunde inte sova. Oscar började mumla något ohörbart. Jag sucka samtidig som jag vände mig om.
~Oscars perspektiv~
Evelyn sov inte. Det märkte man tydligt.
"Varför kan du inte sova?" Viskade jag. Hon vände sig om och ryckte på axlarna.
"Själv?"
"För att du rör dig för mycket" viskade jag. Mitt grepp om henne hårdnade och hon la sig till rätta.
"God natt" sa jag.
"God natt." Sa hon och blundade.Nästa gång jag vaknade var det av att min mobil vibrerade. Ogge.
(O=Ogge Os=Oscar)O: Hej! Vad gör du?
Os: Tjaa! Ska snart spela FIFA, själv?
O: typ inget. Men vill ni komma över till mig? Är ensam hemma hela dagen.
Os: visst! Vi kommer om en halvtimme.Vi la på och jag gick in i duschen.
~ Evelyns perspektiv ~
"Det snöar fortfarande!" Tjoade Omar glatt när vi gick mot bussen. Jag ångrar lite att jag valde att bara ta en hoodie. Men jag får skylla mig själv antar jag. Vi behövde inte vänta länge tills bussen kom. Vilket var skönt för om vi suttit där 10 minuter till så hade jag frusit ihjäl. Som tur är ligger Ogges hus bara 5 minuter ifrån busshållplatsen.
-----------------
Sorry för stavfel men eh ja...😁
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"