40

13 4 1
                                    

Vi satt och åt frukost då Mia kommer ner.
"Ha det så bra nu" sa hon och kramade om oss.
"Tack det är samma" sa jag och ställde bort min talrik.

***

Vi blev upp hämtade av daff vid 05:10.
"Vem sover med vem?" Frågade Omar vid studion.
"Evelyn och Oscar, jag och Katia, My och Ogge o Felix o du" sa daff till Omar.
"Vi tänkte extra på er" sa daff och pekade på mig och Oscar.
"Varför?" Frågade jag.
"För att du är den ända som orka vara vaken stort sätt hela dygnet. Speciellt vid två då har jag hört att ni ofta äter. Dess utom pratar Oscar bara med dig" sa daff och jag nicka då det stämmer.

***

(Orkar och kan inte översätta allt så nu pratar alla svenska😂)

Vi var framme vid hotellet såg jag en affär som var öppen dygnet runt. Dit kommer man ju behöva gå några gånger. Vi gick in dit och köpte lite snacks. När vi skulle betala såg man hur hon i kassan kollade på Oscar lite för länge.  Jag hade god lust att peka finger åt henne men Oscar trampade mig hårt på foten.
"Aj som in i" sa jag och blängde surt på Oscar.
"Vi väntar vid hotellet så länge" sa Oscar och drog med mig ut.
"Jag hatar henne. Ska man behöva stå och grov hångla för att de ska fatta att du har flickvän?" Sa jag irriterat.
"Men du vet att jag älskar dig och ingen annan" sa han och kysstes.
"Jag vet men det är jobbigt att alla kollar  på dig med en gillande blick. Det hade varit en sak om du var singel men du har flickvän" sa jag.
"Men jag älskar dig och ingen annan" sa han.
"Men det händer ju bara i USA. Jag saknar de svenska fansen" sa jag svängde in till hotellet.

"Namn?" Sa tjejen i receptionen som också kollade jobbigt länge på Oscar.
"Alltså sorry men han har flickvän" sa jag surt till henne och viftade med handen framför  hennes ansikte.
"David Källström" sa daff.
"Okej följ med mig" sa hon och gick mot hissen. Vi gick in i hissen. Jag lutade mitt huvud mot Oscars axel.

Vi kom till vårt rum och jag gick in så fort jag kunde.
"Jag älskar eller nej förlåt jag älskade USA"
"Man kollar inte så på en kille. Jag hatar hela USA" la jag till.

"Men vad ska jag göra för att få dig att fatta att jag bara älskar dig?" Frågade han.
"Jag vet inte" sa jag kände hur jag ville börja gråta.
"Vill du Evelyn Rebecca gifta dig med mig?" Frågade Oscar som stod på knä med en ask och i asken var det ring.
Jag började gråta av glädje.
"Ja" sa jag och han satte på mig ringen och kramade om honom länge.

------------------

Så sött😍

Stockholm?Where stories live. Discover now