! Stav fel !
Jag satt i mysbyxor och linne framför tv:en.
"Jag är här" sa Oscar och kom innanför dörren.
"Heej!" Sa jag och kramade honom. Han gungade oss försiktigt fram och tillbaka. Jag har en känsla av att han kommer behöva duscha enligt sig själv. Och japp.
"Jag ska bara duscha sedan kan vi gå och lägga oss" sa han men jag skakade på huvet.
"Det är bara jag som ska sova med dig och jag vill inte sova med en ny duschad Oscar" sa jag. Oscar skrattade men skakade på huvudet.
"Men då behöver inte du sova med mig då" flinade han.Det slutade med att Oscar skit i att duscha på villkoren att jag duschar med honom imorgon.
"Vet du var mina mjukis shorts är?" Frågade jag Oscar som låg i sängen. Han skakade på huvudet och drog ner mig över honom. Han kysste mig försiktigt och virade sina muskellösa armar runt mig.
~Oscars perspektiv~
Nästa morgon vaknade jag av ett högt skrik. Jag satte mig upp och dog av skratt då jag såg att Evelyn stod på händer i sängen.
"Sorry om jag väckte dig men jag brukar stå på golvet" sa hon vilket fick mig att skratt ännu mer.
"Visa mig" sa jag och hon satte sig i sängen igen.
"Mot väggen eller inte?" Frågade hon.
"Båda" sa jag.~ ingens perspektiv ~
Månaderna i USA tog slut. Felix och Malin blev ihop igen men Oscar visste att det var något som Felix dolde. Omar och Emmas förhållande gick väl lite segt men det gick framåt. My hade flyttat in till Ogge i Stockholm och de var väl ganska upptagna med varandra. Oscar och Evelyn var väl som vanligt.
~Evelyns perspektiv~
Oscar hade tvingat med mig till den där jä*la glasögon affären där jag skulle få mina glasögon.
"Men glasögon passar inte mig och dessutom kan jag ha linser." Sa jag surt när vi satt i tunnelbanan.
"Dessutom ser jag" la jag till.
"Men du är närsynt" sa Oscar och lägger sin hand i min.En hög suck lämnade min mun när vi kom in till affären.
När vi väl var på väg hem hade jag inte på mig mina ray ban. Liksom hade en Foooer sett mig med glasögon hade jag dött.
"Du vet väl att en Foooer förr eller senare kommer se dig med glasögon?" Frågade Oscar.
"Nej, jag vill inte ha dem på mig. Du har inte glasögon så du vet inte hur det känns" sa jag. Jag hörde några skrik och vände mig om. Där kom två Foooers springandes.Väl hemma gick jag och la mig ganska fort. Skola imorgon. Jag somnade ganska fort vilket var skönt.
Morgonen där på skulle Oscar till studion så jag var tvungen att åka själv till skolan. När jag kom in i korridoren gick jag snabbt till mitt skåp. Någon knackade mig på axeln och jag vände mig om och såg att det var någon kille från 2:an.
"Tjaa snygging" sa han och lutade sig mot skåpet bredvid.
"Hejdå fuling" sa jag och gick.
"Ååh, Calle blev just ägd av en tjej!" Ropade hans kompis.***
Skoldagen var slut och jag satt på bussen hem. Plötsligt kom Calle som han tydligen hette och satte sig bredvid mig.
"Vad?" Frågade jag.
"Jag ville bara säga att du är riktigt snygg" sa han och hans kompis satte sig framför oss.
"Jag skulle gärna säga det samma men det är fult att ljuga" sa jag och reste mig upp.
"Calle skärp dig, du har blivit ägd av den tjejen 2 gånger på en dag" skrattade hans kompis fram. Jag klev av bussen och började gå hemåt.Jag vred om nyckeln och klev in i hallen. Till min förvåning var Oscar, Omar, Ogge och Felix redan hemma.
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"