Jag låg i sängen och väntade på att Oscar skulle bli klar på toan. Vilket han tillslut blev.
"Äntligen" sa jag.
"Har du saknat mig?" Frågade han förvånat. Jag nickade och kysste honom.
"Varför så förvånade?" Frågade jag.
"Det känns som att du har tröttnat på mig" suckade han.
"Jag kommer aldrig tröttna på dig" sa jag.
"Jag älskar dig" sa han
"Jag älskar dig med" sa jag och la mitt huvud mot hans bröstkorg.Jag vaknade ensam i sängen. Jag kollade mot klockan och såg att den precis passerat åtta. Jag reste mig upp och satte på mig kläder.
Jag satte mig i köket med en hög suck.
"Vad är det?" Frågade Oscar.
"Eh.. Inget"
"Okej. Min moster och morbror kommer hem till Sverige" suckade han.
"Är du inte glad? Du har ju inte träffat de på två år" undrade jag.
"Nja. Alltså min morbror är jätte snäll. Men min moster är sträng och jobbig" svarade han.Det knackade på dörren och Oscar öppnade.
"Hej Oscar!" Hörde man en tantig och ganska jobbig röst säga.
"Hej" sa Oscar trött. Jag gick ut till hallen och såg en kvinna i 50-60 års åldern och en man i ungefär samma ålder. Mannen hade ett par jeans och en T-shirt. Kvinnan hade ett par klackskor och en lila klänning.
"Eh.. Detta är Evelyn, min flickvän. Och ja detta är min moster o morbror" sa Oscar och kollade med en osäker blick på mig.***
Jag satt i soffan med mobilen i handen.
"Eh vad är det där för program?" Frågade Eva-Lis. (Moster). Jag ryckte på axlarna medan jag reste mig upp för att hämta laddare."Kan jag få prata lite med dig?" Fråga Oscar när jag kom upp till rummet.
"Visst" sa jag och satte mig i sängen.
"Alltså sorry för det där med tv:n förut. Hon är skit jobbig jag vet men hon har liksom nån slags knäpp tanke när hon träffar oss" suckade han.
"Det är lugnt hon är inte så jobbig." Svara jag."Så! Nu är klockan 22:00. Nu är det läggdags." Ropade Eva från vardagsrummet.
~ Oscars perspektiv ~
Jag smög ner för trappan.
"Men Eva, Oscar och hans flickvän klarar sig själva. Dessutom har de lov" sa Jocke (morbror)
"Jocke, du är för snäll mot de." Svarade hon.
"Men Oscar är arton. Han får bestämma själv."
"Men hans flickvän är bara sjutton" flinade hon.
"Men jag tror att hon hellre lyssnar på Oscar. Vi är inte här för att vara barnvakter"
"Nej men som moster blir man automatiskt som en barnvakt"
"Men tänk på att Oscar faktiskt klarar sig själv. Och jag vet att om han vill ha en barnvakt efter sig så säger han till." Skratta Jocke fram.
"Jag saknar tiden då han inte hade flickvän. Alltså nu har han fullt upp med att hångla upp sin flickvän. " sa hon och sucka.*så ofta hånglar vi väl inte!? Eller kanske?*
"Jag saknar när han alltid satt i mitt knä och försökte lära sig att sticka" sa hon.
*Alltså hur pinsamt blir det inte om hon säger det till Eve!?*
"Hur fick du så bra relation med honom?" Frågade hon.
"Du måste prata med honom om saker han tycker här om att prata om. Typ Xbox, tjejer och sådana grejer." Sa han.*snackar vi om tjejer!? Just det! min flickvän hade gjort slut och så vidare*
---------------
Sorry för stav fel😁 men hoppas detta kapitlet duger så länge. Det kommer ett nytt i morgon!
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"