Kapitel 30~ skola

20 4 0
                                    

Oscars perspektiv

Helgen flöt på och nu sitter jag är på bussen med Ogge, Felix och Evelyn på väg till skolan.

"Nästa bla bla bla" sa Felix.

"Haha vi ska av nu" sa jag och reste mig.

"Hejdå vi ses sedan" säger jag till Evelyn och drar in henne i en kram.

"Messa när du slutar och vilken sal" viska hon och vi släppte kramen för att gå till våra lektioner.

"Jadå" säger jag och pussar henne i pannan.

"Så Evelyn, vi kommer försent" sa Felix och drar i hennes hand.

"Aa. Oscar" sa Ogge och drar i min arm.

Skoldagen flöt på och nu var det sista lektionen.

Jag:

Sista lektionen är i sal 211 vi slutar om 15 minuter. Puss och Älskar dig❤️😘

Evelyn min älsklig😍❤️💚💕:

Ok slutar om tio så väntar på dig vid ditt skåp. Puss och älskar dig också😘❤️💚

"Just det svenska" suckade jag tyst.

"Vet" sucka Ogge tyst.

"Erkänn att svenska är skit tråkigt."

"Eller hur"

Ogges mobil plinga till och efter en halv sekund min med.

Daffsen:

Grabbar och Evelyn. Studion om 20.

Skrev Daff i gruppen som var med mig, Ogge, Evelyn, Felix, daff såklart och Katia.

Felle king👑:

Kommer om 20

Varför döper Felix sig så konstigt. Tänkte jag och skratta lite.

Tiden gick sakta men säkert framåt och äntligen hade vi slutat.

"Tjaa" sa Felix.

"Heej" sa jag till Evelyn som stod med mobilen.

"Heej" sa hon och stoppar ner den i bakfickan på sina svarta slitna jeans.

"Jag måste bara fråga. Varför kallar ni aldrig varandra typ älskling och sådant?" Undrade Felix.

"Det gör vi men inte framför er. Ni vet vi ses 24/7 nästa. Till skillnad från er. Ni träffas typ max 2 dagar i veckan om ni har tur." Sa Evelyn och skrattade.

***

Vi satt på bussen och vänta på att gå av. Felix och Ogge satt o messa med sina flickvänner medan Eve lyssna på musik och jag granska henne noga.

"Nästa bla bla bla" sa Felix som vanligt.

"Uttråkad?" Fråga Ogge och skratta.

"Mmm" säger han och reser sig upp då vi skulle av.

Vi gick bakvägen in för ingen var på humör för att träffa Foooer just nu.

"Så grabbar" sa Daff och kom in i rummet.

"Och Evelyn" sa Evelyn och låssades vara sur. Hon satte sig i soffan

Jag skrattade och satte mig ner bredvid henne.

***

Väl hemma sprang Evelyn upp och in på vårt rum. Några minuter senare kom hon ner ner med en hästsvans. Jag kolla ner på min klockan som visa 21:23. (han har en digital och en analog klocka i ett😂)
"Jag går och lägger mig nu" sa jag.

"Grattis, du får sällskap." Sa hon och skratta.

"Man tackar"

***

Morgonen där på skulle jag till studion och Evelyn tycker att hon skulle med då hon är hatad av alla.

"Snälla"

"Jag är inte din pappa men du måste till skolan" sa jag

"Men du är min otroligt snälla pojkvän som borde låta sin flickvän som ingen utom han och hans 2 kompisar gillar. Och alla tre ska vara i deras studio." sa hon.

"Visst. Men imorgon kan du väl snälla gå till skolan?"

"Sjukanmäl mig som att jag har spytt. Då måste man vara ledig i 2 dagar"

Hon satte sig upp i sängen....

-------

Så äntligen😄 Jag är tillbaka lät så fel då jag är inne på Wattpad dagligen.
Men nu är jag tillbaka med skrivandet. Och nästa kapitel kommer antingen i morgon eller på tisdag. 583 ord föresten👌

Stockholm?Where stories live. Discover now