38

14 4 0
                                    

Oscar hade väl ätit tio till tjugo makaroner då han putar tallriken framåt.
"Mätt?" Frågade jag. Man såg att han nästan skämdes men nickade.
"Du behöver inte skämmas Oscar. Dessutom fattar jag inte varför du skäms" sa jag och la min hand på hans lår.
"Hur tror du det känns för en människa som bjuder mig på middag och jag inte ens kan äta upp hela förrätten?" Frågade han och tårarna rullade på hans kinder.
"Jag vet inte hjärtat... Men är du mätt så är du och de kan inte tvinga dig att äta'' sa jag och vi gick upp igen.
"Tänk om killarna hatar mig" sa han och grät ännu mer.
"Oscar de hatar dig inte" sa jag och messa Felix.

Till Felle king👑

Vem är ni hemma hos?

Från Felle king👑

Mig👌 varför undrar du. Och dessutom är klockan två på natten vad vill du så här sent?

Till Felle king👑

Oscar tror att ni hatar honom och jag undrar om åtminstone du kan svara på Skype typ nu?

Från Felke king👑

Självklart tjejerna sover så vi kan prata ostört😂

Till Felle king👑

Vad menade du med det?😭😒

Från Felle king👑

Tjejerna är så nyfikna😂😘

Till Felle king👑

Okej men hörs snart😂😘

(E= Evelyn F= Felix O= Ogge Om=Omar)

Jag satte datorn i mitt knä och ringde Felix på Skype.

F: Tjaa!!
E: tjenare
Oscar kollade chockat på data skärmen.
F: Oscar vi hatar dig inte. Jag lovar eller hur killar?
O/om: nej det gör vi inte.

Jag satte mig så de såg Oscar. Han kollade osäkert på mig.
E: det Oscar försöker säger är att han saknar er jätte mycket och vill träffa er. Men han tycker att han är tråkig då han bara gråter.
Om: vi saknar dig med bro. Och jag slår vad om att vi kan vara med dig även om du bara gråter.

"Vill du ha?" Fråga jag och håll upp godispåsen.

F: ja tack!! Jätte gärna!
E: haha synd att du inte är här då
O: haha så bra! Du är så ägd Felix!

***
Vi hade säkert pratat i två timmar. Och Oscar hade inte sagt ett ord. Jag tycker synd om honom.

Från Omar👶☀️

Hälsa att vi saknar honom

Till Omar👶☀️

Det ska jag och Oscar hälsar att han saknar er med

"Oscar, Omar hälsar att de saknar dig jätte mycket" sa jag till Oscar som snyftade något till svar. Jag placera mina händer på hans kinder.
"Gråt inte" sa jag och la mig bredvid honom

Stockholm?Where stories live. Discover now