Jag vaknade lite innan Oscar och var jätte glad då han hade sovit 5 timmar.
*Jag vet att 5 timmar är lite! Men det är ganska mycket då det finns nätter där han sover 1 timme!*
Nu stod jag iallafall i våran WIC och packade för i morgon då vi åker till USA. Jag packade två resväskor och mitt handbagage var i min ganska nya Fred Perry väska. Oscar kom in springande.
"Vad har hänt?" Frågade jag oroligt. Han pekade mot dörren där hans pappa stod.
"Oscar jag frågade en fråga" sa han.
"Vad frågade du?" Frågade jag.
"Varför han grät konstant" sa han.
"Tänk dig in i situationen. Du drömmer att Mia ligger på sjukhus och kommer dö närsomhelst. Du kan inte sov, du mår inte bra, du mår så dåligt att du inte pratar med någon utom Mia, du äter nästan inget och det ända dina föräldrar gör är att fråga dig frågor om varför du gråter konstant" sa jag.
"Men tänk dig in i våran situation då. Ditt eget barn gråter konstant och pratar bara med sin flickvän och äter bara på natten. Du får knappt träffa din son som dessutom ska till USA i två månader" sa han.
"Men tänk dig in i min situation då. Jag älskar en ända person i hela världen och han mår skit. Hans pappa frågar honom massa dumma frågor och får honom ännu lite mer ledsen. Jag har ingen pappa att älska min mamma är död och den jag älskar mest av allt mår piss. Jag har det också jobbigt" sa jag.
"Du har en fru som mår bra och två barn att älska. Sedan jag var elva år har jag haft ett jätte jobbigt liv. Min pappa är alkoholist och min mamma är död. Bara för att Oscar pratar med mig så betyder inte det att min pappa blir normal och att min mamma lever. Jag har också problem med livet. Jag lever inte det perfekta livet men jag älskar en person och han mår inte bra. Hur tror du som flickvän man mår när ens pojkvän mår dåligt?" La jag till. Han stängde dörren efter att han gick.
"Tack" sa Oscar och kramade mig.
"Jag ville bara få honom att fatta att det är värre att ha en människa som mår jätte dålig och ha en alkoholist till pappa samt en död mamma sedan man var elva är lite värre än att ha en son ska till USA i två månader." Sa jag.
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"