Stav fel!!
Jag gick till min lektion då Calles kompis kom fram till mig.
"Hej! Jag undrar bara om jag kan få ditt nummer" sa han. Jag nickade och tog emot hans mobil och skrev in mitt nummer.
"Tack" sa han och gick.Sista lektionen tog slut och jag var på väg till bussen. Min mobil vibrerade i bakfickan jag tog upp den och såg att det var Oscar.
(O= Oscar E= Evelyn)O: Tjaa!!
E: Tjenare
O: jag ville bara säga att jag kommer hem lite senare idag.
E: kan Omar komma hit också.. Behöver lite hjälp.
O: visst, du får Felix och Ogge på köpet
E: man tackar. Men måste gå vi ses sen. Puss
O: puss puss***
Dörren öppnades och killarna kom in.
"Jag hörde att någon behövde hjälp. Är det kärleks problem, skratt problem eller saknar du bara Omar?" Frågade Omar som kom in i rummet.
"Eller bara hjälp med spanskan" sa jag. Alla började skratta utom Omar. Men helt plötsligt låg han på golvet och typ dog av skratt."FIFA?" Frågade Felix.
"Ni kan göra det till midnatt, jag måste gå och lägga mig" sa jag och började borsta tänderna.Jag vaknade av mitt alarm vilket var sjukt störande.
Jag sminkade mig lite snabbt innan jag gick ner.
"Glöm inte glasögonen" sa Oscar som satt i köket.
"Nejdå" suckade jag och la ner de i väskan. Fast jag kommer inte använda de.~ Oscars perspektiv ~
Vi satt på bussen på väg till studion då jag får ett sms.
Från Evelyn😍❤️
Kom till sjukhuset// Calle
Till Evelyn😍❤️
Okej...
"Vad är det Oscar?" Frågade Omar och viftade med handen framför mitt ansikte. Jag visade konversationen med Eve. De kollade chockat på mig innan vi skickade ett snabbt sms till Katia.
***
"Vad har hänt med henne?" Frågade jag läkaren som stod utanför.
"Jag vet inte, men hon ligger i koma" sa han och gjorde en gest på handen att vi kunde gå in. Jag klev in först och där låg hon. Evelyn. Jag satte mig på en av de 4 stolarna. Jag la min hand på hennes kalla och bleka hand. Hon var ganska blek överallt. Jag suckade tungt."Besöks tiden är slut" sa en läkare som kom in i rummet. Jag ville inte lämna henne så det slutade med att de fick bära ut mig.
"Men gubben, du kan inte stanna här hela tiden" suckade mamma men jag nickade.
"Tänk dig själv.. Pappa ligger i koma och det ända jag tänker på är att jag vill ha hem dig för att jag är hungrig" sa jag och kände hur tårarna hotade att komma.
"Men har du tänkt sova här?" Frågade hon. Jag nickade kort.
"Men då vill jag stanna längre" sa Omar.
"Tack" sa jag.***
Jag satt på sängkanten på väg att lägga mig bredvid Eve då ett sms rullade in.
Från Oggy😎
Heej det är Omar👋 jag tänkte bara fråga vilken choklad du vill ha?
Till Oggy😎
En med japp smak, en vanlig och en daim. Tackar som frågar😎
Från Oggy😎
Varsågod.. Hörs sedan bro
Till Oggy😎
Japp det gör vi bro
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"