~Hemma hos Evelyn och det är Oscar's P.OV~
Vi var äntligen hemma hos Evelyn. (jag skriver att Evelyn bor där men Emma och Malin bor också där)
"Evelyn varför vill du flytta hem till oss ?"frågade jag
"För att jag vill bo med dig,jag vill bo i Stockholm och pappa bor här i Göteborg""Vad är den största anledningen att du vill flytta ifrån Göteborg?" Frågade jag
"Jag vill bo med dig och då kommer jag få träffa dina föräldrar och syster."svarade Evelyn glatt.
(Jag vet konstigt att Evelyn inte har träffat Oscar's familj och ändå ska flytta in. Men det får bli så👍)
"Du har ju inte träffat de än men dem kommer hem från Turkiet i morgon så vi ska överraska de eftersom du nästan har allt i Stockholm redan."
"För vårt tåg går klockan 20:00 och klockan är 14:05"sa Evelyn.
"Vad bra att du bara behöver packa lite då"sa jag.
~Felix's P.O.V~
Nu var alla utom Oscar och Evelyn var hemma hos Omar. Men de två måste ju packa lite. Men Eve lovade att när de hade packat klart så skulle de komma eftersom Omar och tjejerna-My bor grannar. Jag tycker att det är kul här i Göteborg men i Stockholm händer det iallafall något här är det mer lugnt. Vilket kan vara skönt ibland. Men bara ibland.Men jag längtar lite tills tåget går ikväll.
"Vad ska vi göra?"frågade Omar.
"Vet inte"svarade My.~Dagen efter Johanna's P.O.V~
"Nu är det en timme kvar till vi är framme Johanna"sa mamma.
"Ok men en överraskning väntar på er hemma😏."sa jag. Jag vet ju att Evelyn har flyttat in Oscar messa det förut. Det ingen vet är att jag och Evelyn känner varandra. Vi pratade i telefon senast för en timme och inte ens Oscar vet om att vi är bästa vänner. Det var typ 7 månader sedan vi sågs senast😢. Men i dag är det äntligen dags igen😂. Jag avbröts av pappa som sa att vi var framme.......
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"