62

16 2 0
                                    

~ Oscars perspektiv ~

Jag vaknade av Min mobil plingade till.

Från Daff:

God jul killar!

Från Omar:

Tack😘! Detsamma😂

Från Daff:

Tack💎

Från Felix:

God jul🎅🎄

Från Ogge:

Tack allesamman💎 och tack detsamma🎅🎄

Från Oscar:

God jul💎🎄🎅

***

"Vi ska till sjukhuset. Vill ni följa med?" Frågade Jocke.
"Eh visst" svara jag.

Väl på sjukhuset gick jag och Eve till My's rum medan Eva o Jocke gick till mamma o pappas.
"Vad säger man till någon som ligger i koma?" Frågade Evelyn.
"Jag vet inte" svarade jag och klämde fram ett leende.

~ My's perspektiv ~

Dörren öppnades och någon eller några kom in.
"Hej" sa Evelyn. Jag log. Eller ja inte fysiskt bara psykiskt.
"Hej" sa Oscar och de slog sig ner på varsin stol. Jag ville ju verkligen kunna röra mig. Och se o prata. Jag vill krama Ogge. Vi har inte kramats på 3 veckor. Och jag vill vara med o fira jul.
"Kan hon inte bara vakna?" Viskade Evelyn.

*om jag kunde det så hade jag gjort det sen länge*

"Eh nu är tyvärr besöks tiden slut" sa en tjej.

~ Evelyns perspektiv ~

Jag reste mig upp och gick ut ur rummet. Oscar följde efter mig. Jag gick in i hissen och kollade på mina skor.
"Vad det?" Frågade Oscar.
"Jag mår bara lite illa" sa jag och lutade mig mot hans axel.  Han nickade och la sin arm på min axel.

***

När jag hade spytt för fjärde gången på en timme så satte jag mig suckande i sängen och tänkte.

*jag kommer inte kunna fira jul hos Johanna iallafall. Jag får väl fira jul helt ensam på toa.... Skit kul!.. Or not*

Jag gick till sängen och la mig.
"Oscar! Kan du komma lite?" Fråga jag. Han kom in i rummet och kollade frågande på mig.
"Alltså jag kan verkligen inte gå till Johanna. Jag spyr typ hela och dessutom ser jag typ död ut" sa jag och suckade.
"Gå dit om du vill/kan annars så får du väl vata hemma" sa han.

~ Oscars perspektiv ~
~ Några timmar senare~

"Alltså Beyonce ska ha en konsert i Göteborg den 17:de juni" sa jag och kollade upp från mobilen.

*okej jag erkänner! Jag är ett Beyonce fan... Men vaddå!? Hon är ju skit bra*

---------------

Alltså jag har lite kris!😅. Jag vet vad Oscar ska få av Evelyn och jag vet vad Evelyn ska få av Oscar men jag vet inte vad alla andra ska få😅.

Stockholm?Where stories live. Discover now