-5 och en halv månad senare-
(Skriver med denna texten lite i början och då är det en lite förklaring vad som hänt under tiden. Det är ingens perspektiv dessutom)
Oscar och killarna hade kommit hem från USA. Oscar och Evelyn hade berättat för killarna samt fansen att Evelyn var gravid. Evelyn's pappa hade flyttat till Varberg och hittat en tjej. Emma och Omar hade pratat och de är tillsammans igen.
-Evelyn's perspektiv-
20.12 från: pappa
Hej! Jag och Vanessa undrar om du, My, Oscar och Ogge ville komma och hälsa på nån vecka i början av juni? Kram från pappa"Vi gör väl inget speciellt i början av juli?" Frågade jag och vände mig mot Oscar.
"Tror inte det.. Varför undrar du?"
"Pappa undrade om vi ville hälsa på hemma hos dom nån vecka i början av juni" sa jag.
"Kul!" Utbrast Oscar. Jag bara skrattade. Jag tog upp mobilen igen och messa My.20.17 till: My
Heej! Vet du om du o Ogge gör något speciellt första veckan i juni?20.18 från: My
Nej det gör vi inte. vaddå då?20.19 till: My
Pappa undrade om vi ville hälsa på hos honom ;)20.20 från: My
Jaha:)"Hallå!" Ropade en röst som tillhörde Omar.
"Vad är det?" Ropade Oscar tillbaka och sprang dit.
"Jaha" mumlade jag och reste mig upp för att gå till Omar samt Oscar.
"Hejj" sa jag till Omar som svarade med ett minst lika glatt hej. Vi kramades och började direkt prata om vad som hänt den senaste veckan då Omar var i Göteborg för att ha 'skolavslutning' eller vad man nu klarar det.-Oscar's perspektiv-
Jag la mig bredvid Evelyn som väntade på mig.
"Godnatt älskling" mumlade hon och la sig till rätta i min famn.
"Godnatt"Jag vaknade med ett ryck.
(Ni vet när man drömmer att man ramlar eller något😂)
Jag kollade yrvaket omkring mig och insåg att jag bara hade drömt.
"Godmorgon" viskade Evelyn.
"Väckte jag dig?"
"Nejdå"
"Bra! Och godmorgon.. Antar jag""Jag har tänkt på en ska.." Sa Evelyn där hon satt i mitt knä.
"Vad?" Frågade jag med en aning oro i rösten.
"Hur ville du att din dröm tjej ska se ut?" Undrade hon.
"Precis som dig" sa jag och lutade mig fram och kysste henne. Hon suckade och kollade generat ner på våra ihop flätade fingrar."Vad gör du?" Frågade jag Omar som verkade fokuserad på nått i sin mobil.
"Spelar" svarade han.
"Jag är inte blind. Jag undrade vad du spelade" mumlade jag innan gick till köket där Evelyn satt.-Evelyn's perspektiv-
Jag gick in på ask och besvarade några frågor.
Så jävla ful
Jo, jag känner mig inte som en modell och har inte gjort nån gång under de senaste 6 månaderna.Bästa och sämsta betyg?
A i alla ämnen utom ett då jag har b.Tjock
gravidVarför tror du att du är så jävla cool bara för att du är ihop med Oscar?
Ska du säga anonym
Älskar dig <3 Emelie Lind
Älskar dig med<3Är Oscar snygg?
Ja!Så jävla fucking snygg!
Tack.. Antar jag<3"Vi tänkte gå och lägga oss snart" sa Oscar.
"Okej kommer snart" sa jag och fyllde ett glas med vatten och drack snabbt upp innehållet innan jag också befann mig i badrummet.Jag gick in till sovrummet och möttes av Oscar som satt i sängen med sin mobil. Jag tog av mig mina byxor och bh men behöll tröjan på. Jag la mig i sängen och drog täcket över mig.
"Godnatt" sa jag.
"God..-" Oscar avbröts av att dörren plötslig flög upp och in kom en gråtande Omar. Jag gick snabbt fram till honom och kramade honom hårt.
"Vad är det som har hänt?" Frågade jag när vi hade släppt kramen."Emma.. Hon var aldrig kär i mig" sa han när han hade återhämtat sig lite.
"Men va? Varför?" Frågade jag förvirrat.
"Hon ville bara bli känd. Hon har aldrig älskat mig" sa han och då brast det.. Igen.
"Vill du att vi gör något?" Frågade jag.
"Kan jag sova hos er?" Frågade han.
"Om det får dig att må bättre så självklart" log jag. Han nickade och jag la mig i sängen vid Oscar. Jag la mitt huvud på hans bröst."Hur fick han reda på det tror du?" Viskade Oscar.
"Jag vet inte, men att han är förkrossad är ett faktum." Viskade jag.
"Är du kär i mig? Eller vill du också bara bli känd?" Frågade han som en viskning.
"Jag är kär i dig ja. Annars hade jag väl i varit gravid med ditt barn?"
"Jag vet inte. Det kanske egentligen inte ens är mitt barn. Du kanske bara har ljugit"
"Men det är det. Dessutom, varför skulle det inte vara ditt barn?" Sa jag.
"Okej. Jag tror dig" sa han och skrattade lite.
"Bra" sa jag och vi kysstes godnatt innan jag blundade och somnade sakta men säkert.Jag vaknade utav små snyft. Omar. Jag öppnade ögonen och kollade på Omar som stod i badrummet.
"Godmorgon" viskade Oscar. Jag ryckte till och mumlade ett godmorgon till svar.
"Vad gör Omar?" Undrade jag. Oscar ryckte på axlarna.
"Jag går och pratar med honom" sa Oscar och reste sig upp.Jag satte mig i soffan och tog upp min mobil. Tre sms från Emma hade rullat in.
12.31 från: Emma
Jag vet hur förstörd Omar är..12.36 från: Emma
Jag kan förklara.12.40 från: Emma
Låt mig förklara..14.29 från: Evelyn
Förklara vad? Vad finns det att förklara? Inget..Jag stängde av mobilen och satte på tv:en.
------------------
Detta kapitel sög😩☹️. Jag skrev det när jag var as trött. så det blir as dåligt och löjligt🙄😩
Så sorry! Men kändes som att jag behövde lägga ut ett kapitel.
Ha det bra❤️
YOU ARE READING
Stockholm?
FanfictionMy Karlsson är en 15 årig tjej som bor i Göteborg.Hennes mamma dog för 5 år sedan.Men sen är hon mobbad.Mer får ni läsa i "boken"