59

16 2 0
                                    

~ Oscars perspektiv ~

Den natten låg jag vaken till klockan tre bara för att jag var så spänd. Liksom jag ska bli pappa. Hur coolt eller!? Det känns GANSKA coolt att veta att vi ska få ett barn.

***

"Alltså Oscar det är nio månader" sa Evelyn och skrattade.
"Nej men det tar för lång tid" sa jag och tog ett bett av min hamburgare.
"Hur ska vi berätta det för andra?" Frågade hon.
"Jag vet inte. Varför händer ALLT nu? Liksom My ligger på sjukhus tillsammans med mamma o pappa, du är gravid och det är julafton om typ en vecka" frågade jag. Hon ryckte på axlarna.
"Vilken bil vill du ha?" Undrade hon.
"Vet inte riktigt. Men jag tror jag vill ha en Kia Sportage eller en BMW" sa jag.
"Varför undrar du?" La jag till. 
"Ville bara veta"

***

Jag stod och funderade på hur ont det egentligen gör att skära sig. Jag har typ inte skurit mig på några månader. Men iallafall så stod jag och skar bröd till Omar och Eve som var hungriga. Jag kollade mot deras håll och skulle just skära i brödet. Men självklart så är min hand där och jag skär ett stort sår som är både djupt och stort.
"Hel*etes jä*la skit" viskade jag och kollade ner på handen.
"Omar kan du komma!" Ropade jag och han kom springande.
"Vad är det?" Fråga han.
"Det är det" sa jag och pekade på handen.
"Oj" sa han en aning chockat.

Efter en kvart var handen inlindad i bandage. Evelyn kom in till köket och kollade på min hand.
"Vad.. Har hänt?" Frågade hon oroligt.
"Jag skar mig bara lite" sa jag.
"Lite?" Frågade hon och kollade på det blodiga bandaget.
"Jag skulle snarare säga att det är ett stort sår över hela handen" sa Omar. Jag suckade då jag visste att han hade rätt.

~ Evelyns perspektiv ~

Det kändes som att någon tittade på mig. Men värken Omar eller Oscar kollade på mig. Jocke och Eva var hemma hos Johanna så ingen av dem fyra var det.
"Är det bara jag som känner att någon tittar på mig?" Frågade jag.
"Vet inte. Inte vad jag tänker på" sa Oscar som spelade FIFA. Han kan inte ens sluta spela FIFA när han har skurit upp hela handen.
"Jag har inget att göra" sa jag.
"Eller föresten. Jag ringer Ogge" la jag till. Ogge är inte beroende av FIFA. Till skillnad från Oscar, Omar o Felix.

~ 20 minuter senare ~

Oscar hade inte märkt att Ogge hade kommit. Och han hade ändå varit här i 10 minuter.
"Oscar!" Sa jag.  Inget svar. Jag tog fjärrkontrollen och stängde av tv:n.
"Eyy!!" Skrek Omar.
"Ni är skit jobbiga. FIFA, FIFA och FIFA. Jag slår vad om att ni inte ens visste att Ogge var här" sa jag och pekade på Ogge. Jag reste mig upp och tog ur FIFAT ur boxen.
"Nej Eve" sa Oscar lugnt fast han säkert skulle kunna slå mig för att få den.
"Du skulle bara våga" sa Omar hotfullt.
"Det lönar sig inte att säga så till henne. Hon vågar" sa Oscar och jag nickade.
"Ge mig den bara" la han till. Jag skakade på huvudet och gick till vårt rum.

***

"Det är skit varmt" klagade Oscar.
"Det snöar så gå bara ut" sa jag och skrattade.
"Du är också varm" sa Oscar som lagt sina händer på min mage. Det känns konstigt att ha någon i sig. Jag vet inte riktigt hur man ska berätta det för de andra. Myran kan ju inte svara så henne är det väl bara berätta för. Tänk om de blir sura? Men jag tror att Omar och Ogge kommer ta det ganska bra men jag tror att Emma o Malin också kommer ta det bra. Däremot tror jag att Felix kommer ta det hårt.

----------------

Alltså nu har skolan börjat😒 så jag kommer inte kunna uppdatera lika ofta. Och sorry för stavfel😂😁😕

Stockholm?Where stories live. Discover now