56

16 5 0
                                    

Nästa morgon vaknade jag av ett skrik. Moster. Jag gick dit och såg att Donna låg och slicka henne i ansiktet.
"Donna" sa jag och hon hoppade ner.

***

Jag och Jocke satt o spelade kort i vardagsrummet medan Eva var ute med Donna och Eve satt i köket och pratade i telefon med Omar.
"Alltså jag vet att du säkert kommer bli sårad.. Men Eva kommer inte säga det." Suckade han.
"Eva tycker att du och Evelyn umgås för mycket" sa han.
"Jag vet.. Jag lyssnade på vad ni sa när vi 'sov' " sa jag.
"Jaha" sa han enkelt till skillnad från hur Eva skulle reagera.
"Hur ska jag berätta för henne att vi ska..gifta oss?" Frågade jag ganska oroligt över hur han själv skulle reagera.
"Grattis" sa han glatt.
"Tack"
"Alltså vänta med att berätta. Till det rätta tillfället."
"Ja men Eve är bara sjutton. Man måste arton för att få gifta sig så på ett år måste det väl finnas åtminstone ett bra tillfälle" sa jag och skrattade lite.

~ Omars perspektiv ~

Jag pratade i telefon med Eve och klev på tåget till Stockholm.
"Emma o Malin  ska fira jul med sin pappa i Malmö så jag sitter på tåget på väg till Stockholm, själv?" Frågade jag.
"Jag sitter i köket och pratar i telefon. Men du kan fira jul med oss" sa hon.
"Gärna För mamma o pappa ville vara själva i Venezuela så mormor erbjöd sig sitta barnvakt i jul. Men hon får fira jul med sin man och hans släkt i England så får jag fira jul med er i Sverige" sa jag glatt.
"Alltså du anar inte vad du får av mig o Oscar. Du kommer bli skit glad!" Sa hon övertygande.
"Är det ett Xbox one!?" Frågade jag hajpat.
"Kanske, kanske inte" sa hon med en hemlighetsfull röst.
"Haha, skit kul. Ni/du kommer bli glad för eran/din julklapp också."  Skrattade jag fram.

***

Jag var nästan framme i Stockholm då vi la på. Jag kollade ut genom fönstret och såg något underbart. Snö. Den föll ner i mängder. Jag skrev den stora händelsen i chatten med alla.

Från Mig

DET SNÖAR😱❄️⛄️

från Eve👊

OMG OMAR!!!😂😂❄️⛄️

Från Felle😎

OMAR DET DÄR LÄT SÅ HEMST. TYP SOM ATT DET INTE SNÖAT PÅ ÅR!!😂❄️😌

Från Mig

DET HAR INTE SNÖAT SÅ HÄR MYCKET PÅ FLERA ÅR!!!!!😱❄️⛄️

Från Daffsen👊

OMG OMAR DET SNÖAR VERKLIGEN!!!😱❄️😂⛄️

Från Mig

TRODDE DU INTE PÅ MIG FÖRST ELLER!!?😭😂😌 FÖR JAG TALAR ALLTID SANNING!! MOHAHAH!!!😂👊😌😈😏

---------------

Sorry för dåligt, kort och stavfel i detta kapitlet men... Eh ja😁

Stockholm?Where stories live. Discover now